Najavljujemo

4. IZLOG SUVREMENOG ZVUKA

04.05. u 18:00, Teatar &TD,

4. IZLOG SUVREMENOG ZVUKA

05.05. u 18:00, Teatar &TD,

Kratke slike - gostovanje u Pulskoj filmskoj tvornici

05.05. u 20:00, Gostovanje,

4. IZLOG SUVREMENOG ZVUKA

06.05. u 18:00, Teatar &TD,

KVIZ PROMJENE

06.05. u 20:00, Klub SC,

4. IZLOG SUVREMENOG ZVUKA

07.05. u 18:00, Teatar &TD,

DOKUKINO gostuje u MM centru

09.05. u 19:00, MM Centar,

S. Božić: BORN TO PLEASE

09.05. u 20:00, Teatar &TD - Polukružna,

JAZZ LAB

10.05. u 17:00, Teatar &TD - SEK,

S. Božić: BORN TO PLEASE

10.05. u 20:00, Teatar &TD - Polukružna,

KRATKI NA BRZINU - Revija hrvatskih kratkih filmova

10.05. u 20:00, MM Centar,

Kratke slike – Runda kratkog: NA KRAJOLIKU ĆEMO IZGRADITI KUĆU

12.05. u 19:30, MM Centar,

V. Tominac/V.Tominac Matačić: JA KOJA IMAM NEVINIJE RUKE

12.05. u 20:00, Teatar &TD - Velika,

STUDENT CUTS FESTIVAL

13.05. u 12:00, SC - Savska 25,

KVIZ PROMJENE

13.05. u 20:00, Klub SC,

O. Lozica: PRVI PUT KAD SAM TI VIDJELA LICE

13.05. u 20:00, Teatar &TD - SEK,

STUDENT CUTS FESTIVAL

14.05. u 12:00, SC - Savska 25,

O. Lozica: PRVI PUT KAD SAM TI VIDJELA LICE

14.05. u 20:00, Teatar &TD - SEK,

DOKUKINO gostuje u MM centru

15.05. u 19:00, MM Centar,

DOKUKINO gostuje u MM centru

16.05. u 19:00, MM Centar,

O. Frljić: MRZIM ISTINU!

16.05. u 21:00, Teatar &TD - SEK,

O. Frljić: MRZIM ISTINU!

16.05. u 19:00, Teatar &TD - SEK,

Kik Melone: MS FOX INVITED MS CAT FOR TEA - premijera

17.05. u 20:00, Teatar &TD,

LGBTIQ + inicijativa Filozofskog fakulteta u Zagrebu „AUT“ - konferencija

17.05. u 21:00, MM Centar,

JAZZ LAB

17.05. u 17:00, Teatar &TD - SEK,

Kik Melone: MS FOX INVITED MS CAT FOR TEA

18.05. u 20:00, Teatar &TD,

O. Frljić: MRZIM ISTINU!

19.05. u 19:00, Teatar &TD - SEK,

O. Frljić: MRZIM ISTINU!

19.05. u 21:00, Teatar &TD - SEK,

Kratke slike - Proširena slika: RUKA KOJA HRANI

19.05. u 19:30, MM Centar,

Oni dolaze... MAJA ŠIMUNOVIĆ - Kaldere - izložba

20.05. u 20:00, Galerija SC,

DOKUKINO gostuje u MM centru

20.05. u 19:00, MM Centar,

KVIZ PROMJENE

20.05. u 20:00, Klub SC,

Dramska skupina Fakulteta političkih znanosti: NEOPRAVDANI SAT

20.05. u 20:00, Kino SC,

Klubvizija SC - Radionica 16 mm filma: MONTAŽA

21.05. u 10:00, MM Centar,

DOKUKINO gostuje u MM centru

21.05. u 19:00, MM Centar,

T. Bernhard: VELIKI ODLAZAK

21.05. u 20:00, Teatar &TD - Polukružna,

Dramska skupina Fakulteta političkih znanosti: NEOPRAVDANI SAT

21.05. u 20:00, Kino SC,

DOKUKINO gostuje u MM centru

22.05. u 19:00, MM Centar,

S. Božić: SLUŠKINJE

23.05. u 20:00, Teatar &TD,

DOKUKINO gostuje u MM centru

23.05. u 19:00, MM Centar,

Alternative content

apap EU kulture programme

Kultura promjene

Cassavetes u MM Centru: A woman under the influence

OŽU.
30
Pet
30. Ožujak 2012.
Petak u 20:00
MM Centar — Ulaz slobodan

"A woman under the influence" / r. J. Cassavetes / MM Centar, 30.3. u 20 h / Ulaz slobodan

Američka spisateljica i scenaristica, Katherine Follett, opisuje «A woman under the influence» kao «filmski ekvivalent slušanja vlastitih roditelja dok se svađaju

Peter Falk (kod nas najpoznatiji po ulozi inspektora Columba) glumi građevinarskog nadglednika Nicka Longhettia koji je oženjen sa Mabel (Gena Rowlands). Imaju troje djece i žive u kući u kojoj gotovo da i nemaju privatnosti – moraju spavati na sofi u blagovaonici. Mabel ponekad popije koju previše i ponaša se čudno, posebno u društvu drugih ljudi, a tokom filma doživljava mentalni slom zbog kojeg biva hospitalizirana. Tek krajem filma počinjemo shvaćati da je i Nick pomalo lud, barem koliko i njegova žena i na jedan čudesni način njih dvoje čine komplementaran par.

Glavni lik G. Rowlands je savršeno utjelovljenje žene koju su «stvorili»  ideali hollywoodskih filmova, zapravo, žena koja je dovedena do ludila svojim i tuđim očekivanjima. Ona živi u stalnom strahu od tišine i samoće, nesigurna u svoje sposobnosti supruge i majke. Istrzana alkoholom i tabletama, Mabel stalno pokušava odigrati «sretni scenarij» i kad joj to ne polazi za rukom ona se povlači u sebe, počinje pričati sama sa sobom i čudno gestikulirati rukama.

Nick nije ništa manje zatočen u društvu u kojem se dodjeljuju uloge, dužnosti, a ponekad čak i osobnosti koje nemaju nikakve veze sa onim kakav čovjek zaista jest. No, ipak, društvo mu kao muškarcu omogućuje da svoju ludost može kanalizirati na društveno prihvatljivije načine i stoga on ne završava u ludnici već Mabel.

Na kraju filma nema nekog konačnog, jasnog završetka. Film se doima kao da smo zatekli predstavu koja je već u toku, osjećamo sav metež života koji nesmetano teče dok likovi pokušavaju voljeti, biti voljeni, izraziti ljubav i  na kraju je možda shvatiti. U njihovim pokušajima ih sprječavaju razne ovisnosti: alkohol, lijekovi, seks, sumnja u same sebe i potreba da zadovolje nametnute društvene norme.

Cassavetes se ponovno pokazuje kao izrazito jak scenarist i redatelj. Stvara vrlo specifične likove uz koje onda ustraje kroz dugi, bolan i beskompromisan niz scena dok ih ne upoznamo toliko dobro da ih možemo pratiti, predvidjeti što će  slijedeće učiniti i polako ih početi shvaćati. Svojom naturalističkom tehnikom, nemirnom kamerom i naoko slučajnim kadriranjem, Cassavetes nas zarobljava u kuću i njene nesmiljene valove frustracije. Izraziti uvid u sliku i zvuk života američke radničke klase njegovu tehniku čini analognom onoj obiteljske, vlastite, nesofisticirane komunikacije. Klaustrofobičan osjećaj kojim odišu scene u kući koje su bile snimljene s niskim budžetom i na stvarnim lokacijama uskraćuju nam bijeg od zateknute situacije ili bilo kakav «laki» odgovor. Gledanje ovog filma uistinu nije ugodno iskustvo, no nije ni bio tako ni zamišljen.