Najavljujemo

JAZZ LAB

27.02. u 17:00, MM Centar,

M. Gladović/D. Radonić: NEMOJ SE DURIT, MOLIM TE! - audiovizualni projekt

27.02. u 21:00, Teatar &TD - Polukružna,

M. Gladović/D. Radonić: NEMOJ SE DURIT, MOLIM TE! - audiovizualni projekt

28.02. u 21:00, Teatar &TD - Polukružna,

H. Biong (NO), P. Castilla (ES) & N. Hafkenscheid (BE): RADIONICA KREATIVNOG DOKUMENTARIZMA - prezentacija

28.02. u 19:00, Teatar &TD - Velika,

PROSTOR/VRIJEME/AUTOR - izložba

01.03. u 20:00, Francuski paviljon,

M. Pejnović: KAD TAD

01.03. u 20:00, Teatar &TD - SEK,

IVICA MALČIĆ - 20 Years Behind - izložba

01.03. u 20:00, Galerija SC,

KVIZ PROMJENE

02.03. u 20:00, Klub SC,

A. Tomić/J. Kovačić: MAGIC EVENING

02.03. u 20:00, Teatar &TD - Velika,

A. Tomić/J. Kovačić: MAGIC EVENING

03.03. u 20:00, Teatar &TD - Velika,

IMPRONEDJELJAK u SC-u: Precept.Concept.Precept.

06.03. u 21:00, MM Centar,

Ž. Zorica Šiš: LJUBAVNI SLUČAJ FAHRIJE P.

06.03. u 20:00, Teatar &TD - Polukružna,

JAZZ LAB

06.03. u 17:00, MM Centar,

Ž. Zorica Šiš: LJUBAVNI SLUČAJ FAHRIJE P.

07.03. u 20:00, Teatar &TD - Polukružna,

Ž. Zorica Šiš: LJUBAVNI SLUČAJ FAHRIJE P.

08.03. u 20:00, Teatar &TD - Polukružna,

Kratke slike – Iz Kratke baze 25 FPS-a: Labirinti Petera Burra

08.03. u 19:30, MM Centar,

Filmske (pri)povijesti: Nadzor nad svijetom

09.03. u 20:00, MM Centar,

KVIZ PROMJENE

09.03. u 20:00, Klub SC,

Ž. Zorica Šiš: LJUBAVNI SLUČAJ FAHRIJE P.

09.03. u 20:00, Teatar &TD - Polukružna,

Ž. Zorica Šiš: LJUBAVNI SLUČAJ FAHRIJE P.

10.03. u 22:00, Teatar &TD - Polukružna,

Ženijalni dani: Whitney: Biti svoja

10.03. u 20:00, MM Centar,

JAZZ LAB

13.03. u 17:00, MM Centar,

V. Parun/V.Tominac Matačić: JA KOJA IMAM NEVINIJE RUKE

13.03. u 20:00, Teatar &TD - Velika,

Promocija CD-a Silvija Foretića Transakcije 1968-1979 uz izvedbu Der Achte Tag

13.03. u 20:00, MM Centar,

M. Pejnović: KAD TAD

14.03. u 20:00, Teatar &TD - SEK,

V. Klepica: BIJELI BUBREZI

15.03. u 20:00, Teatar &TD - Velika,

Kratke slike – Izvan fokusa: Yulene Olaizola

15.03. u 19:30, MM Centar,

KVIZ PROMJENE

16.03. u 20:00, Klub SC,

O. Lozica: PRVI PUT KAD SAM TI VIDJELA LICE

16.03. u 20:00, Teatar &TD - SEK,

B. Jelčić: KO RUKOM ODNESENO

17.03. u 20:00, Teatar &TD - Polukružna,

JAZZ LAB

20.03. u 17:00, MM Centar,

Otvorenje 55. Goranova proljeća

20.03. u 20:00, Teatar &TD - Polukružna,

Predstavljanje zadruge za etično financiranje filmskoj i kazališnoj zajednici

21.03. u 13:00, MM Centar,

MARIJA MATIĆ – Kids - izložba

21.03. u 20:00, Galerija SC,

Z. Jelčić: VELIKI ODLAZAK

21.03. u 20:00, Teatar &TD - Polukružna,

Kratke slike – Runda kratkog: Sanja Iveković – Osobni rezovi

22.03. u 19:30, MM Centar,

Klubvizija SC: Istraživački blok

22.03. u 16:00, MM Centar,

KVIZ PROMJENE

23.03. u 20:00, Klub SC,

M. Kurspahić: TEROR TOLERANCIJE

23.03. u 20:00, Teatar &TD - Velika,

M. Kurspahić: TEROR TOLERANCIJE

24.03. u 20:00, Teatar &TD - Velika,

About Student centre Zagreb

Student Centre Zagreb was founded in 1957 and now is a multi-functional space in the heart of the city. SC works on improving student living standard on all levels and in cultural activities, through its Department of culture - Culture of Change it organises and produces shows, performances, conferences and workshops in the fields of music, film, visual arts, theatre, radio. The main goal of SC is to create innovative, economic and educational frameworks of cultural production in order to influence cultural practices in Croatia and internationally. Theatre production is manifested in SC’s own theatre - Teatar &TD, founded in the 1960’s, as the opposition to the classical theatres. &TD is not limited by genres and stylistic criteria, which opens up the possibility of establishing new production aesthetics and contemporary forms of co-production, post production and collaboration.

Zadnja izmjena: 09. Svibanj 2017. u 12:00

apap EU kulture programme

Kultura promjene

Cassavetes u MM Centru: A woman under the influence

OŽU.
30
Pet
30. Ožujak 2012.
Petak u 20:00
MM Centar — Ulaz slobodan

"A woman under the influence" / r. J. Cassavetes / MM Centar, 30.3. u 20 h / Ulaz slobodan

Američka spisateljica i scenaristica, Katherine Follett, opisuje «A woman under the influence» kao «filmski ekvivalent slušanja vlastitih roditelja dok se svađaju

Peter Falk (kod nas najpoznatiji po ulozi inspektora Columba) glumi građevinarskog nadglednika Nicka Longhettia koji je oženjen sa Mabel (Gena Rowlands). Imaju troje djece i žive u kući u kojoj gotovo da i nemaju privatnosti – moraju spavati na sofi u blagovaonici. Mabel ponekad popije koju previše i ponaša se čudno, posebno u društvu drugih ljudi, a tokom filma doživljava mentalni slom zbog kojeg biva hospitalizirana. Tek krajem filma počinjemo shvaćati da je i Nick pomalo lud, barem koliko i njegova žena i na jedan čudesni način njih dvoje čine komplementaran par.

Glavni lik G. Rowlands je savršeno utjelovljenje žene koju su «stvorili»  ideali hollywoodskih filmova, zapravo, žena koja je dovedena do ludila svojim i tuđim očekivanjima. Ona živi u stalnom strahu od tišine i samoće, nesigurna u svoje sposobnosti supruge i majke. Istrzana alkoholom i tabletama, Mabel stalno pokušava odigrati «sretni scenarij» i kad joj to ne polazi za rukom ona se povlači u sebe, počinje pričati sama sa sobom i čudno gestikulirati rukama.

Nick nije ništa manje zatočen u društvu u kojem se dodjeljuju uloge, dužnosti, a ponekad čak i osobnosti koje nemaju nikakve veze sa onim kakav čovjek zaista jest. No, ipak, društvo mu kao muškarcu omogućuje da svoju ludost može kanalizirati na društveno prihvatljivije načine i stoga on ne završava u ludnici već Mabel.

Na kraju filma nema nekog konačnog, jasnog završetka. Film se doima kao da smo zatekli predstavu koja je već u toku, osjećamo sav metež života koji nesmetano teče dok likovi pokušavaju voljeti, biti voljeni, izraziti ljubav i  na kraju je možda shvatiti. U njihovim pokušajima ih sprječavaju razne ovisnosti: alkohol, lijekovi, seks, sumnja u same sebe i potreba da zadovolje nametnute društvene norme.

Cassavetes se ponovno pokazuje kao izrazito jak scenarist i redatelj. Stvara vrlo specifične likove uz koje onda ustraje kroz dugi, bolan i beskompromisan niz scena dok ih ne upoznamo toliko dobro da ih možemo pratiti, predvidjeti što će  slijedeće učiniti i polako ih početi shvaćati. Svojom naturalističkom tehnikom, nemirnom kamerom i naoko slučajnim kadriranjem, Cassavetes nas zarobljava u kuću i njene nesmiljene valove frustracije. Izraziti uvid u sliku i zvuk života američke radničke klase njegovu tehniku čini analognom onoj obiteljske, vlastite, nesofisticirane komunikacije. Klaustrofobičan osjećaj kojim odišu scene u kući koje su bile snimljene s niskim budžetom i na stvarnim lokacijama uskraćuju nam bijeg od zateknute situacije ili bilo kakav «laki» odgovor. Gledanje ovog filma uistinu nije ugodno iskustvo, no nije ni bio tako ni zamišljen.