Alternative content

Najavljujemo

JAZZ LAB

06.12. u 17:00, MM Centar,

HRFF: Razmjena

06.12. u 18:00, MM Centar,

M. Petković Liker: KUĆA NA OŠTRICI

06.12. u 20:00, Kino SC,

HRFF: Priče iz Illinoisa

06.12. u 20:00, MM Centar,

HUMAN RIGHTS FILM FESTIVAL

06.12. u 18:00, MM Centar,

HUMAN RIGHTS FILM FESTIVAL

07.12. u 20:00, MM Centar,

M. Kurspahić: TEROR TOLERANCIJE

07.12. u 20:00, Teatar &TD - Velika,

TJAŠA KALKAN: Dijalozi - izložba

07.12. u 20:00, Galerija SC,

HRFF: Djeca oluje, knjiga prva

07.12. u 20:00, MM Centar,

HRFF: Umjetnost obmane: Špijunska škola, radionica i prezentacija

07.12. u 16:00, MM Centar,

EDU&TD - I. Tomažin: GLAS KAO TIJELO, TEKST KAO GLAZBA

08.12. u 11:00, SC - Savska 25,

HUMAN RIGHTS FILM FESTIVAL

08.12. u 19:30, MM Centar,

M. Kurspahić: TEROR TOLERANCIJE

08.12. u 20:00, Teatar &TD - Velika,

Kratke slike – Proširena slika: EL AUGE DEL HUMANO

08.12. u 19:30, MM Centar,

KVIZ PROMJENE

09.12. u 20:00, Klub SC,

HRFF: Mimosas

09.12. u 20:00, MM Centar,

HUMAN RIGHTS FILM FESTIVAL

09.12. u 20:00, MM Centar,

M. Kurspahić: TEROR TOLERANCIJE

09.12. u 20:00, Teatar &TD - Velika,

M. Kurspahić: TEROR TOLERANCIJE

10.12. u 20:00, Teatar &TD - Velika,

Klubvizija SC: Filmska radionica i instalacija u Ljubljani

10.12. u 20:00, Gostovanje,

HRFF: Još jedna godina

10.12. u 19:00, MM Centar,

HUMAN RIGHTS FILM FESTIVAL

10.12. u 18:00, MM Centar,

HRFF: Ukratko

10.12. u 18:00, MM Centar,

HRFF: Samo slobodni pojedinac može stvoriti slobodno društvo

11.12. u 20:00, MM Centar,

HUMAN RIGHTS FILM FESTIVAL

11.12. u 18:00, MM Centar,

HRFF: Ideja mora

11.12. u 18:00, MM Centar,

EDU&TD – D. Sanvincenti: IzRadionica solarnog sata

12.12. u 17:00, Teatar &TD,

JAZZ LAB

13.12. u 17:00, MM Centar,

O. Frljić: MRZIM ISTINU!

14.12. u 19:00, Teatar &TD,

O. Frljić: MRZIM ISTINU!

14.12. u 21:00, Teatar &TD,

IN FRONT OF THE NAIL – part 2 - rezidencija

14.12. u 10:00, SC - Savska 25,

VITAR DRINKOVIĆ: Evolucija percepcije 2.0 - izložba

14.12. u 20:00, Galerija SC,

O. Lozica: PRVI PUT KAD SAM TI VIDJELA LICE

15.12. u 20:00, Teatar &TD - SEK,

Kratke slike - Runda kratkog: Nove avangardističke igre

15.12. u 19:30, MM Centar,

O. Lozica: PRVI PUT KAD SAM TI VIDJELA LICE

16.12. u 20:00, Teatar &TD - SEK,

KVIZ PROMJENE

16.12. u 20:00, Klub SC,

IN FRONT OF THE NAIL – part 2 - koncert

17.12. u 21:00, Teatar &TD - Polukružna,

Klubvizija SC: Radionica cijanotipije

17.12. u 10:00, MM Centar,

Klubvizija SC: Radionica cijanotipije

18.12. u 10:00, MM Centar,

N. Horvat: I ŽIVJELE SU SRETNO...?

19.12. u 20:00, MM Centar,

Koncertna promocija albuma: PEEK 3

19.12. u 21:00, Teatar &TD,

ODGOĐENO! E. Albee: TKO SE BOJI V. WOOLF? – r. Tamara Damjanović (ispit ADU)

19.12. u 20:00, Teatar &TD - SEK,

M. Petković Liker: KUĆA NA OŠTRICI

20.12. u 20:00, Kino SC,

JAZZ LAB

20.12. u 17:00, MM Centar,

M. Petković Liker: KUĆA NA OŠTRICI

21.12. u 20:00, Kino SC,

Alternative content

apap EU kulture programme

Kultura promjene

Cassavetes u MM Centru: A woman under the influence

OŽU.
30
Pet
30. Ožujak 2012.
Petak u 20:00
MM Centar — Ulaz slobodan

"A woman under the influence" / r. J. Cassavetes / MM Centar, 30.3. u 20 h / Ulaz slobodan

Američka spisateljica i scenaristica, Katherine Follett, opisuje «A woman under the influence» kao «filmski ekvivalent slušanja vlastitih roditelja dok se svađaju

Peter Falk (kod nas najpoznatiji po ulozi inspektora Columba) glumi građevinarskog nadglednika Nicka Longhettia koji je oženjen sa Mabel (Gena Rowlands). Imaju troje djece i žive u kući u kojoj gotovo da i nemaju privatnosti – moraju spavati na sofi u blagovaonici. Mabel ponekad popije koju previše i ponaša se čudno, posebno u društvu drugih ljudi, a tokom filma doživljava mentalni slom zbog kojeg biva hospitalizirana. Tek krajem filma počinjemo shvaćati da je i Nick pomalo lud, barem koliko i njegova žena i na jedan čudesni način njih dvoje čine komplementaran par.

Glavni lik G. Rowlands je savršeno utjelovljenje žene koju su «stvorili»  ideali hollywoodskih filmova, zapravo, žena koja je dovedena do ludila svojim i tuđim očekivanjima. Ona živi u stalnom strahu od tišine i samoće, nesigurna u svoje sposobnosti supruge i majke. Istrzana alkoholom i tabletama, Mabel stalno pokušava odigrati «sretni scenarij» i kad joj to ne polazi za rukom ona se povlači u sebe, počinje pričati sama sa sobom i čudno gestikulirati rukama.

Nick nije ništa manje zatočen u društvu u kojem se dodjeljuju uloge, dužnosti, a ponekad čak i osobnosti koje nemaju nikakve veze sa onim kakav čovjek zaista jest. No, ipak, društvo mu kao muškarcu omogućuje da svoju ludost može kanalizirati na društveno prihvatljivije načine i stoga on ne završava u ludnici već Mabel.

Na kraju filma nema nekog konačnog, jasnog završetka. Film se doima kao da smo zatekli predstavu koja je već u toku, osjećamo sav metež života koji nesmetano teče dok likovi pokušavaju voljeti, biti voljeni, izraziti ljubav i  na kraju je možda shvatiti. U njihovim pokušajima ih sprječavaju razne ovisnosti: alkohol, lijekovi, seks, sumnja u same sebe i potreba da zadovolje nametnute društvene norme.

Cassavetes se ponovno pokazuje kao izrazito jak scenarist i redatelj. Stvara vrlo specifične likove uz koje onda ustraje kroz dugi, bolan i beskompromisan niz scena dok ih ne upoznamo toliko dobro da ih možemo pratiti, predvidjeti što će  slijedeće učiniti i polako ih početi shvaćati. Svojom naturalističkom tehnikom, nemirnom kamerom i naoko slučajnim kadriranjem, Cassavetes nas zarobljava u kuću i njene nesmiljene valove frustracije. Izraziti uvid u sliku i zvuk života američke radničke klase njegovu tehniku čini analognom onoj obiteljske, vlastite, nesofisticirane komunikacije. Klaustrofobičan osjećaj kojim odišu scene u kući koje su bile snimljene s niskim budžetom i na stvarnim lokacijama uskraćuju nam bijeg od zateknute situacije ili bilo kakav «laki» odgovor. Gledanje ovog filma uistinu nije ugodno iskustvo, no nije ni bio tako ni zamišljen.