Alternative content

About Student centre Zagreb

Student Centre Zagreb was founded in 1957 and now is a multi-functional space in the heart of the city. SC works on improving student living standard on all levels and in cultural activities, through its Department of culture - Culture of Change it organises and produces shows, performances, conferences and workshops in the fields of music, film, visual arts, theatre, radio. The main goal of SC is to create innovative, economic and educational frameworks of cultural production in order to influence cultural practices in Croatia and internationally. Theatre production is manifested in SC’s own theatre - Teatar &TD, founded in the 1960’s, as the opposition to the classical theatres. &TD is not limited by genres and stylistic criteria, which opens up the possibility of establishing new production aesthetics and contemporary forms of co-production, post production and collaboration.

Zadnja izmjena: 09. Svibanj 2017. u 12:00

apap EU kulture programme

Kultura promjene

Copi: TEŠKOĆE S IZRAŽAVANJEM

OŽU.
14
Pon
14. Ožujak 2016.
Ponedjeljak u 20:00
Teatar &TD - Velika — 50/25kn

Prijevod, režija i izbor glazbe: Edvin Liverić
Igraju: Bojan Navojec, Dado Ćosić, Dean Krivačić i Vesna Stilinović
Oblikovanje svjetla: Miljenko Bengez
Glazbena obrada: Marin Alvir

Vizualni identitet predstave: Decker+Kutić
Fotograf predstave: Damir Žižić
Prijelom promotivnih materijala: Dario Dević i Hrvoje Živčić

Produkcija: Sveučilište u Zagrebu, Studentski centar, Kultura promjene, Teatar &TD

Predstava je premijerno izvedena 9. veljače 2015. / Ulaznice / Teatar &TD Facebook

Troje lica, neodređenog rodnog i spolnog identiteta, nalaze se u nekom nepoznatom, zabačenom prostoru kojeg autor naziva Sibir.
U želji da pobjegnu u neki bolji, ljepši svijet, za koji nismo niti sami sigurni da li postoji, oni stimulacijom žudnje spram predmeta vlastite fiksacije, raznim igrama dominacije i potčinjenosti, tragaju za vlastitim (seksualnim) identitetom.
Kada u njihov svijet ulazi General Puškin (spasitelj ili egzekutor?) dolazi do još jednog neočekivanog preokreta.

Cinik, okrutan, lažno naivan, arogantan, očajan, aristokrat... i homoseksualac. Sve to je kontroverzni argentinski autor Raul Damonte Batana, čija su djela nastajala pod pseudonimom Copi.

U svom dramskom tekstu Teškoće s izražavanjem (L’homosexuelou la difficulté de s’exprimer, 1971.) na žestok način progovara o marginalnim temama poput homoseksualnosti i transrodnosti.

Apsurdna “melodrama” s primjesama komedije igrana u atmosferi latinoameričkih sapunica i pomaknutih glazbenih komentara znanih pjesmuljaka Eurosonga, progovara o kompliciranim odnosima likova koji nastanjeni u nekakvom nepoznatom ambijentu tragaju za vlastitim identitetom.

Kao i Jean Genet, s kojim je dijelio očaranost podzemljem i njegovim jezikom, Copi je ustanovio vrlo suptilnu klasifikaciju seksualnih identiteta, s vrlo maštovitom gradacijom ženstvenosti i muževnosti. Što se obilježja muževnosti više zahtijevaju i pretpostavljaju, postaju sumnjiva do te mjere da se svaka spolna ljestvica obrće i u njoj se više nitko ne može prepoznati.

Tko je žensko, tko muško, tko je ženstven, tko stvaran, tko lažan, tko što želi? Je li predmet želje znak za razumijevanje „istinitosti“ seksualnosti neke osobe? Jesu li  društvena obilježja prikazivanja seksualnosti ili identiteta u odnosu sa stimulacijom žudnje?

Pred gledateljem otkriva se razuzdan, kaotičan, zabavan, inovativan i drzak svijet kojega Copi stvara iz vlastitih bolnih iskustava.

Copi je rođen u Argentini (1939) pod imenom Raul Damonte Batana. Od preseljenja u Francusku (1963) djeluje kao dugogodišnji suradnik za Le Nouvel Observateur pod svojim pseudonimom – Copi. Autor je desetaka dramskih tekstova koji su objavljeni u Francuskoj i uglavnom pisani na francuskom jeziku. U nekima od uprizorenja i sam je igrao. Njegova se djela počinju postavljati na scenu 70-ih godina prošlog stoljeća, uglavnom u frankofonskim zemljama, kao i u Latinskoj Americi. Umire od AIDS-a 1987 u Parizu.