Alternative content

Danas

... bez programa ...

About Student centre Zagreb

Student Centre Zagreb was founded in 1957 and now is a multi-functional space in the heart of the city. SC works on improving student living standard on all levels and in cultural activities, through its Department of culture - Culture of Change it organises and produces shows, performances, conferences and workshops in the fields of music, film, visual arts, theatre, radio. The main goal of SC is to create innovative, economic and educational frameworks of cultural production in order to influence cultural practices in Croatia and internationally. Theatre production is manifested in SC’s own theatre - Teatar &TD, founded in the 1960’s, as the opposition to the classical theatres. &TD is not limited by genres and stylistic criteria, which opens up the possibility of establishing new production aesthetics and contemporary forms of co-production, post production and collaboration.

Zadnja izmjena: 09. Svibanj 2017. u 12:00

apap EU kulture programme

Kultura promjene

I. Vidić: POSLJEDNJI DANI MIRA

SIJ.
14
Sub
14. Siječanj 2017.
Subota u 20:00
Teatar &TD - Polukružna — 15kn

Redateljica: Dora Ruždjak Podolski
Igraju: Dubravka Ostojić i Nataša Kopeč
Scenograf: Stefano Katunar
Oblikovanje svjetla: Elvis Butković
Skladatelj: Josip Maršić
Kostimi: Zdravka Ivandija Kirigin
Suradnica za pokret: Petra Hrašćanec
Dizajn vizuala: Dinko Uglešić
Producent za RUPER: Danijel Popović
Fotograf: Ino Zeljak, Damir Žižić

Koprodukcija: Sveučilište u Zagrebu, Studentski centar, Kultura promjene, Teatar &TD  i RUPER

Premijerno izvedena 29. listopada 2015. / Ulaznice / Teatar &TD Facebook

Predstava se izvodi u sklopu 4. Siječanjske akcije - ulaznica 15kn.

Na idiličnom mjestu pokraj mora, sa zaleđem od gustog zelenila, nalazi se osamljena kuća s restoranom. Gazdarica, žena srednjih godina, oglasila je da traži sezonsku radnicu, konobaricu, i na njen oglas javila se mlada djevojka. Gazdarica i konobarica na prvi su pogled zadovoljne jedna drugom, dobro se slažu i sasvim su si ugodno društvo. Ljeto je, početak turističke sezone, ali nema gostiju, u njihov restoran ne dolazi nitko. Razlog leži u tome što je restoran smješten na zabačenom, posve nepristupačnom mjestu – nalazi se u srcu gotovo neprohodnog labirinta. Gazdarica je učinila gotovo sve da bi mjesto na kojem se nalazi ostalo potpuno nepristupačno; konobarica, savladavši tajanstveni labirint odmah po dolasku, stigla je ovdje da bi dobila odgovore na pitanja koja je progone gotovo čitav život. Njihove naravi, prošlost i priče koje pripovijedaju jedna drugoj, razotkrivaju pravu prirodu labirinta u kojem se nalaze. Njihove sudbine su povezane – tu su da se zajedno odupru zvijeri u labirintu, opasnostima koje prijete njihovim dušama i da zajedno pronađu izlaz.


Posljednji dani mira, drama Ivana Vidića, jednog od najvećih hrvatskih pisaca srednje generacije, relativizira odnos istine i laži, zahtijevajući gotovo bunuelovsko tretiranje prostora i vremena, u čijem se procjepu naziru nagovještaji postapokalipse i potreba za novim uspostavljanjem ravnoteže i smisla. Maštovit, strastven, domišljat, beskompromisan, ironičan i uzbudljiv, Vidićev predložak ocrtava raspadnuti svijet u junakinjama i oko njih, čitavo se vrijeme poigravajući gledateljevim očištem te upućujući publiku  na aktivno sudjelovanje u dramskoj igri i razotkrivanju slojeva zbiljskog i usanjanog. Duboko zadirući u kompleksnu prirodu ženske duše, ovaj komad nastavlja se na Vidićevo iskristalizirano i profilirano tkanje ženskih lica, kakvo nailazimo u Velikoj Tildi i Groznici.

„Stvari, kad se razotkriju, mijenjaju svoju prirodu. Predmet, jednom kad bismo ga zaista spoznali, pokazao bi se kao nešto sasvim drugo, jer bismo ga time nužno promijenili.“ (Ivan Vidić, Posljednji dani mira).

Dora Ruždjak Podolski, redateljica