About Student centre Zagreb

Student Centre Zagreb was founded in 1957 and now is a multi-functional space in the heart of the city. SC works on improving student living standard on all levels and in cultural activities, through its Department of culture - Culture of Change it organises and produces shows, performances, conferences and workshops in the fields of music, film, visual arts, theatre, radio. The main goal of SC is to create innovative, economic and educational frameworks of cultural production in order to influence cultural practices in Croatia and internationally. Theatre production is manifested in SC’s own theatre - Teatar &TD, founded in the 1960’s, as the opposition to the classical theatres. &TD is not limited by genres and stylistic criteria, which opens up the possibility of establishing new production aesthetics and contemporary forms of co-production, post production and collaboration.

Zadnja izmjena: 09. Svibanj 2017. u 12:00

apap EU kulture programme

Kultura promjene

Kratke slike – IZ KRATKE BAZE 25 FPS-a - Psihoaktivisti

SIJ.
18
Čet
18. Siječanj 2018.
Četvrtak u 19:30
MM Centar — Ulaz besplatan!

18. 1. u 19:30 sati u MM centru / Ulaz besplatan / Kratke slike

U želji za proširenjem stvarnosti filmaši posežu za psihoaktivnim tvarima, prepuštaju se magijskim obredima, tragaju za sekularnom duhovnošću. Kako usložnjavati zbilju,  kako rastezati granice percepcije mentalnim i filmskim sredstvima? 18. siječnja od 19:30 gledamo tri filma, tri rekonstrukcije s biografskim i autobiografskim efektima.

Ben Russell, Trypps #7 (Badlands), 10′, 2010, SAD

"Koristeći izmišljenu staroenglesku riječ kao provodan motiv, ova kontinuirana serija (većinom) 16 mm filmova konceptualno je organizirana oko mogućih značenja koja ta riječ zaziva: fizička putovanja, psihodelična putovanja i fenomenološko iskustvo svijeta. Započeta 2005. kao pomalo uzaludan pokušaj da podupre kino kao ogledalo živoj i u potpunosti utjelovljenoj recepciji lude noise scene u Providenceu na Rhode Islandu, TRYPPS je jako brzo proširio svoj formalni i kritički jezik kako bi uključio različite strane action paintinga, avangardnog filma, portretiranja, stand-up komedije, globalnoga kapitalizma i trance-dancea a lá Jean Rouch. Iako forma ovih filmova radikalno varira, kao cjelina mogu artikulirati, ono što njihov kreator zove, psihodeličnu etnografiju - praksu čiji je fokus znanje o sebi/sebstvu, pokret prema shvaćanju u kojemu je putovanje / trip i sredstvo i svršetak." Ben Russell

Ben Russell medijski je umjetnik i kurator čiji filmovi, instalacije i performansi njeguju duboku vezu s posvijesti i semiotikom pokretne slike. Izlagao je i prikazivao u Muzeju suvremene umjetnosti u Chicagu, na Rotterdamskom filmskom festivalu, Wexner centru za umjetnost, u galeriji Threewalls i MOMA-i. Primio je Guggenheimovu stipendiju 2008., kao i FIPRESCI nagradu te je započeo Magic Lantern projekcije u Providenceu na Rhode Islandu. Bio je i suvoditelj BEN RUSSELL artist-run-spacea u Chicagu te izvodi u double-drum-triju BEAST. Trenutačno živi u Parizu.

Fabien Rennet & Julien Louvet, Matkormano, 32′, 2015, FR

Priča o magu Matkormanu (Maurice Gérard) koji je zajedno sa svojim sljedbenicima uspio transmutirati materiju kako bi kip majke-božice progovorio i predviđao budućnost. 1968. u Marsalu, Lorraine, Matkormano biva optuženim da je odgovoran za nestanak svoga sina.

Fabien Rennet i Julien Louvet francuski su režiseri.

Melanie Bonajo, Night Soil – Fake Paradise, 32′, 2015, SAD/NL

Night Soil bavi se ljekovitim učinkom halucinogene biljke Ayhuasca na um modernoga zabrinutoga čovjeka. Može li Ayhuasca za zapadnjačku civilizaciju biti ono što je LSD bio u 60-ima? Kako šamanizam, medicinske droge, seksualnost i povratak ženstvenoga poravnati sa narcizmom cyber prostora? Mogu li empatija, spiritualnost, feminizam i ekološka svijest omogućiti zdraviju budućnost svim živućim organizmima ove planete?

Melanie Bonajo nizizemska je umjetnica koja radi u medijima filma, performansa, instalacije, muzike, organiziranja eventova i fotografije. Njeni radovi istražuju eroziju intime i izolaciju i sve sterilnijem tehnološkome svijetu. Njeni eksperimentalno dokumentarci često istražuju zajednice koje žive i rade na marginama društva ili kroz ilegalna sredstava kulturalne ekskluzije. Izlagala je i prikazivala u Tate Modernu, MOMA-i, De Appel umjetničkom centru i Stedelijk muzeju u Amsterdamu te u Centru za suvremenu umjetnost u Varšavi, Kunsthalleu u Baselu, na Međunarodnom dokumentarnom filmskim festivalu IDFA, na Berlinaleu te na Međunarodnom filmskom festivalu u Rotterdamu i Treefort filmskom festivalu.