About Student centre Zagreb

Student Centre Zagreb was founded in 1957 and now is a multi-functional space in the heart of the city. SC works on improving student living standard on all levels and in cultural activities, through its Department of culture - Culture of Change it organises and produces shows, performances, conferences and workshops in the fields of music, film, visual arts, theatre, radio. The main goal of SC is to create innovative, economic and educational frameworks of cultural production in order to influence cultural practices in Croatia and internationally. Theatre production is manifested in SC’s own theatre - Teatar &TD, founded in the 1960’s, as the opposition to the classical theatres. &TD is not limited by genres and stylistic criteria, which opens up the possibility of establishing new production aesthetics and contemporary forms of co-production, post production and collaboration.

Zadnja izmjena: 09. Svibanj 2017. u 12:00

apap
Re-Imagine Europe

Kultura promjene

Marius von Mayenburg: RUŽNI - premijera odgođena

TRA.
16
Uto
16. Travanj 2019.
Utorak u 20:00
Teatar &TD - Velika

Premijera: 16. 4. 2018.

Marius von Mayenburg, Der Häßliche, s njemačkog jezika preveo Dubravko Torjanac

Režija: Barbara Rocco
Sjene: Goran Guksić
Scenografija: Sanjin Rožić
Glazba: Davor Rocco
Svjetlo: Saša Fistrić
Projekcije: Branimir Štivić
Dizajn i fotografija za plakat: Luka Rocco
Glas: Neven Stipčić
Glumice i glumce odijeva Varteks.

Uloge:
Lette, ružni: Goran Guksić
Fanny, njegova supruga: Lucija Barišić
Scheffler, Letteov šef: Goran Zelić
Karlmann, Letteov asistent: Filip Vidović

Fanny, bogata stara dama: Lucija Barišić
Karlmann, sin bogate stare dame: Filip Vidović

Scheffler, kirurg: Goran Zelić
Fanny, njegova asistentica: Lucija Barišić



Gorka komedija Ružni (Der Hässliche), njemačkog dramatičara Mariusa von Mayenburga, od svoje se praizvedbe (2007.) pokazuje sve aktualnijom. Opsjednutost vlastitim izgledom i strah od izgubljenosti u masi, kao i iluzija o slobodi izbora, u vrijeme selfija i dominacije društvenih mreža, kao ploda digitaliziranih globalnih komunikacija, današnjem je gledatelju vrlo bliska tema. Teško se mirimo s činjenicom da naš slobodni izbor zapravo ovisi o percepciji drugih i da smo u traganju za vlastitom osobnošću spremni mijenjati se i napokon preuzeti tuđi identitet.

„Ružni je vrlo srodan Ionescovu Nosorogu, u kojem se akteri pretvaraju u monstruozne bradavice. Blizak je i Ovidijevu Pigmalionu, Frankensteinu i Shakespeareovoj komediji pogrešaka Kako vam drago te još mnogim poznatim djelima, ali temu tretira na suvremeni kritički način. Polako i neprimjetno, komedija prerasta u uznemirujući kazališni događaj, u ranu, dodirujući filozofska pitanja o površnim vrijednostima našeg društva, baveći se današnjom glupom realnošću zasnovanom na fabriciranim fantazijama.“ (The Independent, 23. rujna 2007., Kate Bassett)