Alternative content

Alternative content

Info

u fazi popunjavanja

Najavljujemo

Runda kratkog - filmski program, otkazano

26.02. u 20:00, MM Centar,

M. Kurspahić: POTOP

26.02. u 20:00, Teatar &TD - Velika,

Ludilo je u obitelji - javna prezentacija

27.02. u 19:00, Teatar &TD - Polukružna,

M. Kurspahić: POTOP

27.02. u 20:00, Teatar &TD - Velika,

KVIZ PROMJENE

27.02. u 20:00, Klub SC,

"Chill Night" - skateboard natjecanje + Hardcore punk koncert

28.02. u 20:00, Sretna kuća,

"Chill Night" - skateboard natjecanje + Hardcore punk koncert

28.02. u 12:00, Kino SC - predvorje,

M. Kurspahić: RASPRODAJA

28.02. u 20:00, Teatar &TD,

Koncert: Srđan Ivanović BLAZIN’ QUARTET

01.03. u 21:00, MM Centar,

EDU&TD: Radionica i lab glasa i pjevanja s Anne-Marie Blink

02.03. u 10:00, Teatar &TD - Polukružna,

T. Bernhard: VELIKI ODLAZAK

02.03. u 20:00, Teatar &TD - Polukružna,

Izložba / Osječki mladi grafičari

03.03. u 20:00, Galerija SC,

EDU&TD: Radionica i lab glasa i pjevanja s Anne-Marie Blink

03.03. u 10:00, Teatar &TD - Polukružna,

IVANA OGNJANOVAC - Babe i žabe - izložba

03.03. u 20:00, Galerija SC,

T. Bernhard: VELIKI ODLAZAK

03.03. u 20:00, Teatar &TD - Polukružna,

Jazz lab/ Luka Udjbinac, gitara

03.03. u 17:00, MM Centar,

EDU&TD: Radionica i lab glasa i pjevanja s Anne-Marie Blink

04.03. u 10:00, Teatar &TD - Polukružna,

Iz kratke baze 25FPS-a (Kratke slike)

05.03. u 19:30, MM Centar,

EDU&TD: Radionica i lab glasa i pjevanja s Anne-Marie Blink

05.03. u 10:00, Teatar &TD - Polukružna,

Kviz promjene

06.03. u 20:00, Klub SC,

EDU&TD: Radionica i lab glasa i pjevanja s Anne-Marie Blink

06.03. u 10:00, Teatar &TD - Polukružna,

APAP: Nada Gambier/Action Scénique: Monstrous encounters of clowns, An attempt to swallow the world - rezidencija

06.03. u 10:00, Teatar &TD,

EDU&TD: Radionica i lab glasa i pjevanja s Anne-Marie Blink

07.03. u 10:00, Teatar &TD - Polukružna,

EDU&TD: Radionica i lab glasa i pjevanja s Anne-Marie Blink

08.03. u 10:00, Teatar &TD - Polukružna,

APAP: Viktoria Iloska (MK), Kliment Poposki (MK) i Tanja Ribarska (MK): UZROK BOLESTI - rezidencija

09.03. u 10:00, Kino SC,

Z. Burić: KABARET TAMNE ZVIJEZDE - premijera

09.03. u 20:00, Teatar &TD - Velika,

Jazz lab/ Lela Kaplovitz, vokal

10.03. u 17:00, MM Centar,

Postfest – Sisak Eko Film Festival: Festivali bez ugljičnog otiska (KRATKE SLIKE)

12.03. u 19:30, MM Centar,

Z. Burić: KABARET TAMNE ZVIJEZDE

12.03. u 20:00, Teatar &TD - Velika,

Kviz promjene

13.03. u 20:00, Klub SC,

Z. Burić: KABARET TAMNE ZVIJEZDE

13.03. u 20:00, Teatar &TD - Velika,

B. Jelčić: KO RUKOM ODNESENO

14.03. u 20:00, Teatar &TD - Polukružna,

Radionica cijanotipije - 1) uvodno predavanje i praktični rad 2) rad s negativima polaznika

14.03. u 11:00, SC - Savska 25,

B. Jelčić: KO RUKOM ODNESENO

15.03. u 20:00, Teatar &TD - Polukružna,

Radionica cijanotipije - 1) uvodno predavanje i praktični rad 2) rad s negativima polaznika

15.03. u 11:00, SC - Savska 25,

Cantus Ansambl: 4. koncert sezone i praizvedba 4. epizode Soap Opere

16.03. u 20:00, KD Vatroslav Lisinski,

COPI: Teškoće s izražavanjem

16.03. u 20:00, Teatar &TD - Velika,

Jazz lab/ Aljoša Mutić, saksofon

17.03. u 17:00, MM Centar,

M. Kurspahić: POTOP

18.03. u 20:00, Teatar &TD - Velika,

Eda Rimanić i Bojan Gagić: Kružiona za flautu i ostalo - koncert

18.03. u 22:00, Francuski paviljon,

Sidsel Endresen & Stian Westerhus - koncert

18.03. u 21:00, Francuski paviljon,

Tvz Mc2 2015 - Speed Date dizajnera i programera

18.03. u 18:30, Klub SC,

Druga strana groznice subotnje večeri: Socijalistička disko-kultura [1977-1983] - izložba

19.03. u 20:00, Galerija SC,

The younger, the better: Luka Hrgović (Kratke slike)

19.03. u 19:30, MM Centar,

COPI: Teškoće s izražavanjem

19.03. u 20:00, Teatar &TD - Velika,

M. Kurspahić: POTOP

20.03. u 21:00, Teatar &TD - Velika,

Kviz promjene

20.03. u 20:00, Klub SC,

M. Kurspahić: POTOP

21.03. u 20:00, Teatar &TD - Velika,

R. Žulj/M. Kurspahić: ŽRTVE ZEMLJOPISA 2 - POVRATAK ŽRTVE

23.03. u 20:00, Teatar &TD - Velika,

V. Parun/V. Tominac Matačič: JA KOJA IMAM NEVINIJE RUKE

25.03. u 20:00, Teatar &TD - Velika,

Runda kratkog: Hrvatski eksperimentalni film 90-ih – tehnološki odmak (Kratke slike)

26.03. u 19:30, MM Centar,

V. Parun/V. Tominac Matačič: JA KOJA IMAM NEVINIJE RUKE

26.03. u 20:00, Teatar &TD - Velika,

V. Parun/V. Tominac Matačič: JA KOJA IMAM NEVINIJE RUKE

27.03. u 20:00, Teatar &TD - Velika,

APAP: Nada Gambier/Action Scénique: Monstrous encounters of clowns, An attempt to swallow the world - javna prezentacija

27.03. u 20:00, Teatar &TD,

Kviz promjene

27.03. u 20:00, Klub SC,

Jazz lab/ Alan Broadbent, piano ( lokacija HDS, Berislavićeva 9)

27.03. u 17:00, HDS, Berislavićeva 9,

R. Žulj/M. Kurspahić: ŽRTVE ZEMLJOPISA 2 - POVRATAK ŽRTVE

28.03. u 20:00, Teatar &TD - Velika,
apap EU kulture programme

Kultura promjene

Oni dolaze: Bojan Radojčić - Friendship

OŽU.
28
Sri
28. Ožujak 2012.
Srijeda u 12:00
Galerija SC — Ulaz slobodan
OŽU.
27
Uto
27. Ožujak 2012.
Utorak u 12:00
Galerija SC — Ulaz slobodan
OŽU.
26
Pon
26. Ožujak 2012.
Ponedjeljak u 12:00
Galerija SC — Ulaz slobodan
OŽU.
24
Sub
24. Ožujak 2012.
Subota u 10:00
Galerija SC — Ulaz slobodan
OŽU.
23
Pet
23. Ožujak 2012.
Petak u 12:00
Galerija SC — Ulaz slobodan
OŽU.
22
Čet
22. Ožujak 2012.
Četvrtak u 12:00
Galerija SC — Ulaz slobodan
OŽU.
21
Sri
21. Ožujak 2012.
Srijeda u 20:00
Galerija SC — Ulaz slobodan

Pozivamo Vas na otvorenje izložbe Oni dolaze: Bojan Radojčić - Friendship, u srijedu, 21. ožujka 2012.20 sati Galeriji SC. Izložba je otvorena do 28. ožujka 2012. radnim danom od 12 do 20 sati, subotom od 10 do 13 sati.


Antoine Doinel bježi prema oceanu. Kad napokon stiže do obale, nakon prvog zaleta prema vodi, iznenadno se okreće na drugu stranu i pogled usmjerava natrag prema obali. Kamera se približava njegovu liku, a posljednji kadar ostaje zamrznut na izrazu dječakova lica. Odaje li njegov izraz prkos, prihvaćanje ili tugu, nemoguće je dokučiti, no nesumnjivo je da se finalni trenuci filma 400 udaraca Françoisa Truffauta svakom gledatelju urezuju u pamćenje. Truffautov se lik nakon bijega iz popravnog doma nalazi na razmeđu svijeta djece i svijeta odraslih – jednom više ne može, a drugom ne želi pripadati. Djeca na slikama Bojana Radojčića, zaokupljena zajedničkim igrama u svojem svijetu, još nisu napravila taj korak prema imanentnoj budućnosti, no ne dopuštajući gledatelju sudjelovanje u svojem svijetu podsjećaju ga na ono što je izgubio procesom odrastanja. Na taj način Truffautov crno-bijeli kadar osamljenog dječaka na naizgled beskonačnoj plaži nalazi svoj pandan u umjetnosti Bojana Radojčića. Kod obojice umjetnika isprepleće se nostalgija za onim što je nestalo i melankolija izazvana buđenjem svijesti o inherentnoj samoći svakog pojedinca.

Bojan Radojčić poseže za dječjom igrom i prijateljstvom djece kako bi prenio dublje promišljanje pozicije individue u svijetu, njezina odnosa s drugima, procesa odrastanja i neodrživosti memorije. Slike u ciklusu Friendship prikazuju zamrznute trenutke dječje igre kao na starim fotografijama. Odjeća djece podsjeća na minula vremena, a njihova igra postavljena je u nedefinirane krajolike koji bi mogli biti svugdje i nigdje. Istovremeno evociraju univerzalno iskustvo djetinjstva i pobuđuju osobna sjećanja kod promatrača. No, prikazi su nejasni, izmiču nam, ne samo u vizualnoj izbijedjelosti već u odsustvu bilo kakve akcije. Narativ reduciran na njegove sudionike onemogućuje nam da u potpunosti dokučimo scenu. Jedino što možemo jest sudjelovati u prizvanoj atmosferi, melankoliji samotnog promatranja i promišljanja djetinjstva kojem više ne možemo pripadati.

Nedefinirani ispražnjeni krajolici koji zauzimaju najveći dio slika kao i pomalo klaustrofobični interijeri pridonose nesigurnosti doživljaja. Okoliš gura središnju radnju u kutove, djeca su izmještena na periferiju slike. Kadrovi su odrezani tako da pogledom ne možemo obuhvatiti cijele likove, oni nam uvijek iznova izmiču. Jedini su akcenti boje predmeti koji svojom nepodudarnošću s okolišom izazivaju osjećaje očuđenja kod promatrača. Sama djeca zaokupljena su svojim aktivnostima, njihov pogled izbjegava gledatelja. Čak i kad gledaju prema nama konture njihovih lica ostaju zamagljene, nedefinirane. Ne možemo stvoriti nikakav zaključak o njihovim osjećajima, njihovu doživljaju svijeta koji ih okružuje. Potpuno je onemogućena komunikacija između svijeta u slici i onog izvan nje. Promatrač se može zagledati u te intimne trenutke, no ne može u njih prodrijeti. Ne može u njima sudjelovati. Svijet djece zaokupljene igrom ostaje zatvoren za sve izvan njega, nevidljivu barijeru ne može se prijeći.

U svojim djelima Bojan Radojčić supstituira platno stranicama knjige. Miješajući ulogu platna i knjige transformira oboje. Stranice nas navode da iščitamo slike kao priču, uvode narativnost koja bi nam u suprotnom možda promakla. Istovremeno nas oslikane stranice navode da formu knjige doživimo osjetilom vida. Svaki list knjige jedna je vizualna jedinica koja je saglediva, ali i čitljiva jedino u kontekstu drugih. Još izravnije na ovaj se način evociraju medij dnevnika i fotografije. I jedan i drugi služe kao metode bilježenja onog što smatramo važnim, a što nam nepovratno izmiče. Označavaju nit kojom se pokušava ostaviti trag same osobe, kojom se pokušava zabilježiti kakva je osoba bila u jednom trenutku vremena i kakva više nikad neće biti. No ugasle boje, zamućene konture i odrezani kadrovi koji onemogućuju sagledavanje scene u potpunosti dovode u pitanje mogućnost održivosti sjećanja. Kao i fotografije, slike blijede. Fragilnost sjećanja inherentna je i stranicama koje sačinjavaju ove slike. Slike satkane od individualnih stranica kao i sjećanje sastavljeno od individualnih trenutaka mogu se uvijek ispremetnuti, listovi raspršiti, a ono ključno u procesu može nestati.

Djetinjstvo je unaprijed osuđeno na završetak. Ono nam neprestano izmiče. Jednom kad završi s njime je nemoguće uspostaviti direktnu komunikaciju. Smirenost dječje igre ne može se ponovo oživjeti. Nakon procesa odrastanja prekinuta je nit koja je povezivala osobu s djetetom. Jasnoća stvarnih doživljaja djetinjstva gubi se u nostalgičnom prisjećanju. Nostalgija i zaborav nužno su isprepleteni u našem viđenju djetinjstva i mi ostajemo kao Antoine Doinel, usamljeni u bespuću.

Dora Sapunar

BOJAN RADOJČIĆ rođen je 1981. u Šapcu, Srbija. 2004. diplomirao je slikarstvo na ALU u Beogradu. Član je ULUS-a (Udruženje likovnih umetnika Srbije). Živi i radi u Beogradu.

Samostalne izložbe:

2012. Galerija Pi, Kopenhagen, Danska

Dom omladine, Beograd

2011. Galerija suvremene umetnosti, Smederevo

Galerija SKC, Beograd

2010. Galerija SULUJ, Beograd

K.C: Grad, Beograd

2009. Galerija Remont, Beograd

Galerija Blok, Beograd

Galerija SKC, Beograd