Alternative content

Alternative content

Alternative content

Info

u fazi popunjavanja

Najavljujemo

RADIONICA FILMSKE KEMIJE

26.11. u 12:00, MM Centar,

T. Bernhard: VELIKI ODLAZAK

26.11. u 20:00, Teatar &TD - Polukružna,

RUNDA KRATKOG U MM CENTRU

26.11. u 20:00, MM Centar,

Klubvizija: FRENKELOV DEFEKT- projekcije eksperimentalnih filmova

27.11. u 20:00, MM Centar,

IMPROSPEKCIJE2014: Nives Sertić - Noćne vizije

27.11. u 22:00, SC - Savska 25,

IMPROSPEKCIJE2014: Marijana Krajač / Sonja Pregrad - Vrijednost je dinamički suvišak svake funkcije ( premijera)

27.11. u 19:00, Teatar &TD - Velika,

IMPROSPEKCIJE2014: Marina Petković Liker - Od terora

27.11. u 20:00, Teatar &TD - Velika,

IMPROSPEKCIJE2014 - graphic recording / izložba Johanne Benz

27.11. u 11:00, Teatar &TD,

Kino Forum: Kauboji, projekcija

27.11. u 20:30, Kino Forum,

KVIZ PROMJENE

28.11. u 20:00, Klub SC,

IMPROSPEKCIJE2014: Sonja Pregrad / Zrinka Šimičić Mihanović / Zrinka Užbinec - Indigo (premijera)

28.11. u 19:00, Teatar &TD - Polukružna,

IMPROSPEKCIJE2014: Julyen Hamilton - PLAY- scene 8

28.11. u 20:00, Teatar &TD - Polukružna,

IMPROSPEKCIJE2014: Roko Crnić - Sat, stolica

28.11. u 22:00, Teatar &TD,

IMPROSPEKCIJE2014 - graphic recording / izložba Johanne Benz

28.11. u 11:00, Teatar &TD,

MM centar: Interfilm Berlin predstavlja kratke filmove 2

28.11. u 20:00, MM Centar,

Ekipno državno prvenstvo u kvizu 2014.

29.11. u 15:00, Klub SC,

IMPROSPEKCIJE2014 - graphic recording / izložba Johanne Benz

29.11. u 11:00, Teatar &TD,

IMPROSPEKCIJE2014: Ana Kreitmayer, Prema početku (premijera)

29.11. u 18:00, Teatar &TD - Polukružna,

IMPROSPEKCIJE2014: Silvia Marchig - Amoroso

29.11. u 19:00, MM Centar,

IMPROSPEKCIJE2014: Pavle Heidler / Ilse Ghekiere / udruga Tras - O ljudima

29.11. u 20:00, Teatar &TD - Polukružna,

IMPROSPEKCIJE2014: stvaranje plesova - poetsko bogatstvo, radionica Julyena Hamiltona

29.11. u 18:00, ZPC,

Predstava / S. Kane: 4.48 : Sarah u fragmentima

29.11. u 20:00, Kino Forum,

IMPROSPEKCIJE2014: stvaranje plesova - poetsko bogatstvo, radionica Julyena Hamiltona

30.11. u 18:00, ZPC,
apap EU kulture programme

Kultura promjene

Oni dolaze: Bojan Radojčić - Friendship

OŽU.
28
Sri
28. Ožujak 2012.
Srijeda u 12:00
Galerija SC — Ulaz slobodan
OŽU.
27
Uto
27. Ožujak 2012.
Utorak u 12:00
Galerija SC — Ulaz slobodan
OŽU.
26
Pon
26. Ožujak 2012.
Ponedjeljak u 12:00
Galerija SC — Ulaz slobodan
OŽU.
24
Sub
24. Ožujak 2012.
Subota u 10:00
Galerija SC — Ulaz slobodan
OŽU.
23
Pet
23. Ožujak 2012.
Petak u 12:00
Galerija SC — Ulaz slobodan
OŽU.
22
Čet
22. Ožujak 2012.
Četvrtak u 12:00
Galerija SC — Ulaz slobodan
OŽU.
21
Sri
21. Ožujak 2012.
Srijeda u 20:00
Galerija SC — Ulaz slobodan

Pozivamo Vas na otvorenje izložbe Oni dolaze: Bojan Radojčić - Friendship, u srijedu, 21. ožujka 2012.20 sati Galeriji SC. Izložba je otvorena do 28. ožujka 2012. radnim danom od 12 do 20 sati, subotom od 10 do 13 sati.


Antoine Doinel bježi prema oceanu. Kad napokon stiže do obale, nakon prvog zaleta prema vodi, iznenadno se okreće na drugu stranu i pogled usmjerava natrag prema obali. Kamera se približava njegovu liku, a posljednji kadar ostaje zamrznut na izrazu dječakova lica. Odaje li njegov izraz prkos, prihvaćanje ili tugu, nemoguće je dokučiti, no nesumnjivo je da se finalni trenuci filma 400 udaraca Françoisa Truffauta svakom gledatelju urezuju u pamćenje. Truffautov se lik nakon bijega iz popravnog doma nalazi na razmeđu svijeta djece i svijeta odraslih – jednom više ne može, a drugom ne želi pripadati. Djeca na slikama Bojana Radojčića, zaokupljena zajedničkim igrama u svojem svijetu, još nisu napravila taj korak prema imanentnoj budućnosti, no ne dopuštajući gledatelju sudjelovanje u svojem svijetu podsjećaju ga na ono što je izgubio procesom odrastanja. Na taj način Truffautov crno-bijeli kadar osamljenog dječaka na naizgled beskonačnoj plaži nalazi svoj pandan u umjetnosti Bojana Radojčića. Kod obojice umjetnika isprepleće se nostalgija za onim što je nestalo i melankolija izazvana buđenjem svijesti o inherentnoj samoći svakog pojedinca.

Bojan Radojčić poseže za dječjom igrom i prijateljstvom djece kako bi prenio dublje promišljanje pozicije individue u svijetu, njezina odnosa s drugima, procesa odrastanja i neodrživosti memorije. Slike u ciklusu Friendship prikazuju zamrznute trenutke dječje igre kao na starim fotografijama. Odjeća djece podsjeća na minula vremena, a njihova igra postavljena je u nedefinirane krajolike koji bi mogli biti svugdje i nigdje. Istovremeno evociraju univerzalno iskustvo djetinjstva i pobuđuju osobna sjećanja kod promatrača. No, prikazi su nejasni, izmiču nam, ne samo u vizualnoj izbijedjelosti već u odsustvu bilo kakve akcije. Narativ reduciran na njegove sudionike onemogućuje nam da u potpunosti dokučimo scenu. Jedino što možemo jest sudjelovati u prizvanoj atmosferi, melankoliji samotnog promatranja i promišljanja djetinjstva kojem više ne možemo pripadati.

Nedefinirani ispražnjeni krajolici koji zauzimaju najveći dio slika kao i pomalo klaustrofobični interijeri pridonose nesigurnosti doživljaja. Okoliš gura središnju radnju u kutove, djeca su izmještena na periferiju slike. Kadrovi su odrezani tako da pogledom ne možemo obuhvatiti cijele likove, oni nam uvijek iznova izmiču. Jedini su akcenti boje predmeti koji svojom nepodudarnošću s okolišom izazivaju osjećaje očuđenja kod promatrača. Sama djeca zaokupljena su svojim aktivnostima, njihov pogled izbjegava gledatelja. Čak i kad gledaju prema nama konture njihovih lica ostaju zamagljene, nedefinirane. Ne možemo stvoriti nikakav zaključak o njihovim osjećajima, njihovu doživljaju svijeta koji ih okružuje. Potpuno je onemogućena komunikacija između svijeta u slici i onog izvan nje. Promatrač se može zagledati u te intimne trenutke, no ne može u njih prodrijeti. Ne može u njima sudjelovati. Svijet djece zaokupljene igrom ostaje zatvoren za sve izvan njega, nevidljivu barijeru ne može se prijeći.

U svojim djelima Bojan Radojčić supstituira platno stranicama knjige. Miješajući ulogu platna i knjige transformira oboje. Stranice nas navode da iščitamo slike kao priču, uvode narativnost koja bi nam u suprotnom možda promakla. Istovremeno nas oslikane stranice navode da formu knjige doživimo osjetilom vida. Svaki list knjige jedna je vizualna jedinica koja je saglediva, ali i čitljiva jedino u kontekstu drugih. Još izravnije na ovaj se način evociraju medij dnevnika i fotografije. I jedan i drugi služe kao metode bilježenja onog što smatramo važnim, a što nam nepovratno izmiče. Označavaju nit kojom se pokušava ostaviti trag same osobe, kojom se pokušava zabilježiti kakva je osoba bila u jednom trenutku vremena i kakva više nikad neće biti. No ugasle boje, zamućene konture i odrezani kadrovi koji onemogućuju sagledavanje scene u potpunosti dovode u pitanje mogućnost održivosti sjećanja. Kao i fotografije, slike blijede. Fragilnost sjećanja inherentna je i stranicama koje sačinjavaju ove slike. Slike satkane od individualnih stranica kao i sjećanje sastavljeno od individualnih trenutaka mogu se uvijek ispremetnuti, listovi raspršiti, a ono ključno u procesu može nestati.

Djetinjstvo je unaprijed osuđeno na završetak. Ono nam neprestano izmiče. Jednom kad završi s njime je nemoguće uspostaviti direktnu komunikaciju. Smirenost dječje igre ne može se ponovo oživjeti. Nakon procesa odrastanja prekinuta je nit koja je povezivala osobu s djetetom. Jasnoća stvarnih doživljaja djetinjstva gubi se u nostalgičnom prisjećanju. Nostalgija i zaborav nužno su isprepleteni u našem viđenju djetinjstva i mi ostajemo kao Antoine Doinel, usamljeni u bespuću.

Dora Sapunar

BOJAN RADOJČIĆ rođen je 1981. u Šapcu, Srbija. 2004. diplomirao je slikarstvo na ALU u Beogradu. Član je ULUS-a (Udruženje likovnih umetnika Srbije). Živi i radi u Beogradu.

Samostalne izložbe:

2012. Galerija Pi, Kopenhagen, Danska

Dom omladine, Beograd

2011. Galerija suvremene umetnosti, Smederevo

Galerija SKC, Beograd

2010. Galerija SULUJ, Beograd

K.C: Grad, Beograd

2009. Galerija Remont, Beograd

Galerija Blok, Beograd

Galerija SKC, Beograd