About Student centre Zagreb

Student Centre Zagreb was founded in 1957 and now is a multi-functional space in the heart of the city. SC works on improving student living standard on all levels and in cultural activities, through its Department of culture - Culture of Change it organises and produces shows, performances, conferences and workshops in the fields of music, film, visual arts, theatre, radio. The main goal of SC is to create innovative, economic and educational frameworks of cultural production in order to influence cultural practices in Croatia and internationally. Theatre production is manifested in SC’s own theatre - Teatar &TD, founded in the 1960’s, as the opposition to the classical theatres. &TD is not limited by genres and stylistic criteria, which opens up the possibility of establishing new production aesthetics and contemporary forms of co-production, post production and collaboration.

Zadnja izmjena: 09. Svibanj 2017. u 12:00

apap
Re-Imagine Europe
Re-Imagine Europe

Kultura promjene

Prezreni žanr, prošireni žanr: Labirint

RUJ.
14
Pet
14. Rujan 2018.
Petak u 20:00
MM Centar — Besplatno

Labirint je kultni fantasy mjuzikl iz 1986. nastao u režiji Jima Hensona, izvršnoj produkciji Georgea Lucasa te je baziran na konceptualnom dizajnu Briana Frouda.

Nezadovoljna što još jednu subotu navečer mora provesti čuvajući svoga mlađega polubrata, Sarah (Jennifer Connelly), tinejdžerica bujne mašte, saziva gobline kako bi joj pomogli da se riješi svoga brata. Kad mali Toby zapravo nestane, Sarah odlazi u fantastičan svijet goblina, kako bi ga spasila od Kralja Goblina (David Bowie). Njegov dvorac čuva upravo labirint, uvrnuta zagonetka priviđenja, naseljena raznim likovima i nepoznatim prijetnjama. Kako bi se probila kroz labirint na vrijeme, Sarah se sprijateljuje s goblinima u nadi da njena odanost nije jedna od iluzija u svijetu u kojem ništa nije kako se čini.

Nakon besplatne projekcije, koju gledamo 14. 9. u 20 sati u MM centru, filmske kritičarke Milena Zajović i Andrea Rožić, razgovaraju s filmskim teoretičarem Nikicom Gilićem.

INFO: r. Jim Henson, USA, 1986., avantura, fantasy, 101'


„Remek-djelo lutkarstva i specijalnih efekata, predivan dječji fantasy film.“ – Michael Wilmington, Chicago Tribune

“Inovativna mješavina sofisticiranoga lutkarstva i specijalnih efekata, Labirint ima sve komponente klasičnoga mita.“ – Stephen Rea, Philadelphia Inquirer

Rana televizija zaintrigirala je mladoga Jima Hensona i razbuktala njegovu maštu i kreativnost. Vidjevši ogroman potencijal u tome mediju za svoje lutke, započeo je svoju karijeru u Washingtonu, D.C., na lokalnoj televiziji. Sam and Friends, petominutni show koji se prikazivao na televizijskoj mreži NBC WRC, donio je Jimu nagradu Emmy 1958. i svijetu predstavio Kermita.

U 60-ima, Jim i Muppeti pojavljivali su se redovito u mnogim talk-showovima te su postali stalni gosti The Today Showa, The Ed Sullivan Showa i The Jimmy Dean Showa. Kako je rasla popularnost Muppeta, tako je i Jim razvijao svoju karijeru kao filmaš. Njegov kratki eksperimentalni film Time Piece bio je nominiran za nagradu Oscar 1965.

Jimova izvanredna suradnja s nagrađivanom dječjom emisijom Sesame Street (Public Television) započela je 1969. Humor i hirovitost njegovih likova i danas uveseljavaju nove generacije.

The Muppet Show je 1976. postao ogroman uspjeh s 235 milijuna gledatelja u više od 100 zemalja te je osvojio tri Emmyja u svome petogodišnjem emitiranju. Popularnost te dječje emisije dovela je do cjelovečernjih filmova The Muppet Movie, The Great Muppet Caper i The Muppets take Manhattan, kao i do animirane televizijske serije Jim Henson's Muppet Babies.

Tijekom 80-ih, Jim je istraživao nove smjerove i na televiziji i na filmu. Serije Fraggle Rock nastala je upravo za međunarodnu publiku. Razvio je nove likove i tehnologije za nagrađivane emisije The Storyteller, The Jim Henson Hour, Dinosaurs i za njegove izvanredne fantasy filmove The Dark Crystal and Labirint.

Film prikazujemo u sklopu projekta Prezreni žanr, prošireni žanr koji će se kroz filmske projekcije i tribine baviti mjuziklom: granicama filma kao medija, mjuziklom kao proširenim filmom, spektaklom tradicionalnih vrijednosti, transformacijom žanra, permeabilnošću i queer obilježjima.

Mjuzikl je tradicionalno bio popularni žanr par excellence i smatra ga se ultimativnim holivudskim proizvodom. Upravo ga ta pripadnost pop kulturi čini naizgled “neozbiljnim” te time manje vrijednim ozbiljne analize i kritičkoga sagledavanja. Kontrakultura je 70-ih i 80-ih prisvojila mjuzikl za tematiziranje drugosti, jer su osnovne značajke žanra, poput njegove spektakularnosti i fantastičnih obilježja, omogućavale uključivanje likova s margina i bavljenje različitim društvenim problemima na indirektan način. Mjuzikl je, pak, inkluzivan i na druge, izravnije načine. Inkorporirajući glazbu, pjevanje i elemente kazališta, on najdosljednije i najdoslovnije koristi elemente drugih umjetnosti u svojem izražaju te ga se tako može promatrati i u kontekstu promišljanja o proširenom filmu.

Program se održava uz potporu Hrvatskog audiovizualnog centra.