Alternative content

Najavljujemo

Klubvizija SC - Threading Pacific: ANALOGNE FILMSKE PRAKSE U AZIJSKO-PACIFIČKIM ZEMLJAMA

01.04. u 20:00, MM Centar,

O. Lozica: PRVI PUT KAD SAM TI VIDJELA LICE

01.04. u 20:00, Teatar &TD - SEK,

I. Omerzo: RAZLIKOVANJA

03.04. u 20:00, Kino SC - predvorje,

O. Frljić: MRZIM ISTINU!

04.04. u 21:00, Teatar &TD - SEK,

O. Frljić: MRZIM ISTINU!

04.04. u 19:00, Teatar &TD - SEK,

JAZZ LAB

04.04. u 17:00, MM Centar,

I. Omerzo: RAZLIKOVANJA

05.04. u 20:00, Kino SC - predvorje,

Kratke slike – Izvan fokusa: RITA AZEVEDO GOMES

06.04. u 19:30, MM Centar,

KVIZ PROMJENE

07.04. u 20:00, Klub SC,

OHO FILMOVI - NEOAVANGARDNI SLOVENSKI FILM - izložba

10.04. u 20:00, Francuski paviljon,

JAZZ LAB

11.04. u 17:00, MM Centar,

V. Klepica: BIJELI BUBREZI - premijera

11.04. u 20:00, Teatar &TD - Velika,

V. Klepica: BIJELI BUBREZI

12.04. u 20:00, Teatar &TD - Velika,

OTPOR, POKRET, PROMJENA - fragmenti aktivističkih i umjetničkih praksi u regiji od 1980-ih naovamo - izložba

13.04. u 20:00, Kino SC - predvorje,

Kratke slike – Proširena slika: NJEMAČKA MLADEŽ

13.04. u 19:30, MM Centar,

PHILL NIBLOCK & THOMAS ANKERSMIT – Artist Talk

18.04. u 19:00, Kafić &Td-a,

PHILL NIBLOCK & THOMAS ANKERSMIT – koncert

19.04. u 21:00, Teatar &TD - Velika,

N. Manojlović/I.Đula: TRI SESTRE

19.04. u 20:00, Teatar &TD - Polukružna,

N. Manojlović/I.Đula: TRI SESTRE

20.04. u 20:00, Teatar &TD - Polukružna,

Kratke slike - Runda kratkog: ŽEMSKO

20.04. u 19:30, MM Centar,

S. Božić: SLUŠKINJE

21.04. u 20:00, Teatar &TD - Polukružna,

MBZ: A. Basanta: FIVE LINES, CROSSING – zvučna instalacija

21.04. u 19:00, Galerija SC,

29. MUZIČKI BIENNALE ZAGREB

22.04. u 19:00, Pronađite nas! :),

A. Tomić/J. Kovačić: MAGIC EVENING

22.04. u 20:00, Teatar &TD - Velika,

Šahtofonija Rumorista: MATRICA KUCANJA NA KROV

22.04. u 23:00, Kino SC,

SHOWCASE - Kik Melone: MS FOX INVITED MS CAT FOR TEA

23.04. u 18:00, Teatar &TD - Polukružna,

SHOWCASE: A. Tomić/J. Kovačić: MAGIC EVENING

23.04. u 20:00, Teatar &TD - Velika,

Edukultura SC - Davor Sanvincenti: IzRadionica Solarnog sata

24.04. u 10:00, SC - Savska 25,

JAZZ LAB

25.04. u 17:00, MM Centar,

A. Stojković/A. Sinkauz/N. Sinkauz: MALO JE DOVOLJNO

25.04. u 20:00, MM Centar,

MBZ: ACEZANTEZ

26.04. u 23:00, Teatar &TD - Polukružna,

A. Stojković/A. Sinkauz/N. Sinkauz: MALO JE DOVOLJNO

26.04. u 20:00, MM Centar,

MBZ: OSLO SINFONIETTA

26.04. u 22:00, MM Centar,

Kratke slike – Izvan fokusa: KAKO SAM SE ZALJUBIO U EVU RAS

27.04. u 19:30, MM Centar,

MBZ: Ansambl Ictus: SOUND&VISION

28.04. u 22:00, Teatar &TD,

Alternative content

apap EU kulture programme

Kultura promjene

S. Božić: SLUŠKINJE

TRA.
21
Pet
21. Travanj 2017.
Petak u 20:00
Teatar &TD - Polukružna — 50/25kn

Režija: Saša Božić
Dramaturgija: Nina Gojić
Scena i kostimi: Zdravka Ivandija Kirigin
Asistentica kostimografkinje: Mia Petranović
Glazba: Damir Šimunović
Izvode: Milica Manojlović, Nataša Kopeč, Andrej Kopčok
Asistent režije: Dado Ćosić
Dizajn plakata: Tina Ivezić
Produkcija: Sveučilište u Zagrebu, Studentski centar, Kultura promjene, Teatar &TD

Inspirirano dramom Jeana Geneta

Premijerno izvedena 8. ožujka 2016. / Ulaznice / Teatar &TD Facebook

Nova predstava Saše Božića inspirirana je istoimenom dramom Sluškinje francuskog dramatičara, romanopisaca, esejista, političkog aktivista i vodećeg predstavnika avangardnog teatra Jeana Geneta.

Fascinantnost Genetovih Sluškinja (1947.) leži u činjenici da on ne govori o činu nasilja, niti o ubojstvu, nego o igranju nasilja, nanovo i nanovo i nanovo. Komad generira svojevrsni beskrajni krug dominacije i podčinjenosti.  Sluškinje su ujedno komad maski i zrcala, simbola i rituala, snova i transa.

Tužne, potencijalno lude sluškinje Claire i Solange, čija imena asociraju na svjetlo i sunce,  zaokupljene su ubilačkom igrom u kojoj ne egzistiraju kao sluškinje, nego kao igrači u igri u kojoj kreiraju same sebe, komadu unutar komada, u kojem Claire preuzima ulogu gospođe, a Solange ulogu sluškinje. Rezultat je komad koji ispituje prirodu kazališta, potrebu gledatelja da gleda nešto što prihvaća kao iluziju no ujedno osjeća njen potencijalni realitet.

Bit komada leži u igranju uloga i izlasku iz nametnutih uloga, o hrabrosti biti netko drugi. Pitanje je, koja je razlika između sluškinje i gospođe?  Redatelj kreće od posljednjeg pitanja u suptilnu analizu današnjice. Subverzija prepoznatljivih društvenih oblika dominacije, prisutnih u komadu,  postaje temeljni problem predstave. Za svoje polazište uzima ono što u toj drami ostaje nereprezentirano: pobunu koja bi rezultirala emancipacijom sluškinja i potpunim napuštanjem mehanizama služenja. Tijela reprezentirana u predstavi evociraju različite vrste suvremenog podaništva: sluge sustava, čuvare poretka čiji identiteti tijekom izvedbe postaju izlišni. Ako su Genetove sluškinje ostale zatočene u reproduciranju upravo onih klasnih obrazaca protiv kojih se bune, ova predstava istražuje vrste ponašanja kojima kapitalistički model služenja danas dolazi u krizu pomoću različitih strategija neučinkovitih tijela.

Sluškinje, Balkon, Crnci, Paravani bave se temama spola, rase i revolucionarne politike, razvijajući temeljnu Genetovu opsesiju iluzijom i opresijom.  Nesvakidašnji životni put (kao osuđivani kriminalac postao je pisac) izvorište je njegova nadahnuća, riječ  je o svijetu podzemlja čovječanstva, pa su njegovi likovi najčešće prostitutke, zatvorenici, ubojice i društveno prezrene skupine.