Kultura

<p>Oni dolaze...KARLO KLEN - Hyperrealism - izložba u Galeriji SC</p>

Oni dolaze...KARLO KLEN - Hyperrealism - izložba u Galeriji SC

U sklopu projekta Oni dolaze… otvorit će se izložba Hyperrealism autora Karla Klena, u petak, 5. travnja u Galeriji SC s početkom u 19 sati. Izložba ostaje otvorena do 13. travnja, radnim danom od 12 do 20 sati te subotom od 10 do 13 sati.Nakon što je Karlo Klen u rujnu 2021. godine obranio diplomski rad pod nazivom „Lice čovjeka“ na akademiji mu je prišla čistačica, mašući i koreći ga, prepričavajući kako ju je večer prije, kada je zatvarala klasu, prestrašilo upravo jedno „lice čovjeka“, koje ju je promatralo iz mraka. Štoviše ona mu se i obratila. Pa se, kad je vidjela da nema odgovora, tek tada malo bolje zagledala u živu figuru. Pritom se smijala, pa izrazila svoje divljenje, čas ponovno čudila tim očima, čas sebi, pa je, kako je i red, čestitala kiparu - ipak još jednom naglasivši koliko ju je taj susret uzdrmao. I tako je Karlo Klen od samog početka svog rada na vjernim prikazima ostavljao snažne utiske kod prolaznika, posjetitelja galerija, obitelji, prijatelja... I čistačica. No što takav pristup uistinu pokazuje, koju ulogu ima ta doslovnost?U prvi je plan nedvojbeno stavljena vještina. Vještina koja raste isključivo uz ustrajnost i predanost, koja prvenstveno iziskuje vrijeme. Sve je posloženo tako da umjetnici mlađe generacije djeluju principom prilagođavanja postavljenim vremenskim okvirima, u kojem djela moraju juriti da sustignu sve natječaje i svaki kustoski koncept, što može rezultirati nedovoljno razrađenim djelima punim polovičnih rješenja. No kada se netko ipak odluči rješavati izazove umijeća, tada vrijeme biva podređeno djelu, što može postati, makar samo prividno, jedini čovjekov alat ovladavanja vremenom. Kod Karla se to kreirano vrijeme broji u satima rada, dijeli na niz procesa te iscrpljujući broj ponavljanja radnji, ne preskačući niti jedan milimetar površine skulpture. U toj jednadžbi vrijeme se kroz stvoreni medij kanalizira u fascinaciju, gdje autor traži bijeg od prevladavajuće ravnodušnosti. Nadalje svako vrijeme, kako motivu tako i tehnici, dodjeljuje neko novo značenje. Usvajanjem novih obrazaca, stvaraju se i nove veze između pojmova. Hiperrealizam ne uspoređujemo više s fotografijom. U tom sumanutom izvlačenju detalja, on sada asocira na uvećane prikaze s ekrana, na voajerističko naginjanje među plastična lica, u njihove kreacije stvarnosti. To je društvo pod povećalom, u kojem je sve izloženo, sve je prikazano, ali je tim više udaljenije od zbilje. Međutim osvrtanjem na odabrane motive, dobiva se određeni uvid u autorovu zbilju. Karlo radovima pristupa s ležernošću, ne forsirajući težinu i vodeći se isključivo onime što ga iskreno dotiče. I čini se da baš ta neposrednost dopušta da se intuitivno, kroz gledište individue, oslikaju neke od značajki današnjice. Od općeg nemira, preko propitivanja sustava vrijednosti, do sve evidentnijih razlika u načinu života. Tako će dramatična figura na splavi, koja ujedno i dominira prostorom, zrcaliti zaustavljeni trenutak u vremenu, nerazjašnjeni svršetak scenarija kroz koji se neprekidno provlači sveprisutna misao o konstantnoj promjeni ili slutnji kraja. Figura djevojke s putnim kovčegom personifikacija je nemoći i nemira prvenstveno kod mladih, podsjetnik na njihovu poziciju u odnosu na uvjetovane ciljeve, u kojemu se definitivno i apsolutno sukobljavaju s nedefiniranim i fluidnim. Dvorana džepnih zrcala i osuda na neprekidno lutanje i traganje. Ako su to neki od simptoma ovog trenutka, tada bi se sljedeći radovi – portret Clinta Eastwooda i „Generacija X“ mogli iščitati kao svojevrsne posvete vremenu koje ostaje iza nas. Clint Eastwood kao ikona, kao jedan od posljednjih iz doba klasika, dok se kroz motiv dječaka iz proteklog razdoblja autor obraća duhu vremena, povlačeći paralele u sustavu vrijednosti, ponajviše kroz prizmu težnje, kvalitete i odnosa s prirodom. Sve su skulpture izrađene u drukčijem mjerilu, kao da je svaka izrezana iz vlastitog svijeta, zatim umetnuta u jedan zajednički prostor. Stoga bi odabir jednog „pravog“ mjerila činio ovo drugo mjerilo lažnim. Ali upravo to i jest način na koji promatramo svijet. Kroz mnoštvo serviranih isječaka i varljivih prikaza. I na koncu, prisjetit će se čistačica, rad pod nazivom „Lice čovjeka“. Upućujući na to da se odgovori nalaze u stvaranju, pomalo romantizirani prikaz starog slikara ispred platna stoji ovdje kao jedan arhaizam, simbolizirajući posvećenost istinskoj kreaciji. Stoga i on dobiva, baš kao i Clint Eastwood – status legende.(predgovor, Lucija Jelić)BIOGRAFIJAKarlo Klen rođen je 1995. u Zagrebu. 2010. godine upisao je Školu primijenjene umjetnosti i dizajna u Zagrebu te 2011. godine krenuo na smjer aranžerstva i scenografije, gdje je razvio ljubav prema modeliranju i kiparstvu. Nakon završetka srednje škole, 2015. godine upisuje kiparstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu. Na akademiji se počinje baviti isključivo figurativnim kiparstvom u klasi prof. Damira Mataušića. Diplomirao je 2021. godine sa diplomskim radom pod nazivom Lice čovjeka te za rad 2022. godine dobiva nagradu Akademskog vijeća za najbolje diplomante generacije. Nakon diplome se nastavlja baviti hipperarealističnim kiparstvom. Izlaže na Trijenalu hrvatskog kiparstva 2022. i te iste godine održava svoju prvu samostalnu izložbu u Galeriji Svetog Krševana u Šibeniku.
Saznaj više
<p>Oni dolaze…JOHN MILIČIĆ – Zagreb Split Hvar – izložba</p>

Oni dolaze…JOHN MILIČIĆ – Zagreb Split Hvar – izložba

U sklopu projekta Oni dolaze… otvorit će se izložba Zagreb Split Hvar autora Johna Miličića, u srijedu, 20. ožujka u Galeriji SC s početkom u 19 sati. Izložba ostaje otvorena do 28. ožujka, radnim danom od 12 do 20 sati te subotom od 10 do 13 sati.Zagreb je od Splita udaljen 410,6 kilometara, a vožnja autobusom u prosjeku traje 5 sati. Isto toliko u idealnim uvjetima traje vožnja brodom od grada Hvara do otoka Sušca koji su udaljeni 24 nautičke milje, dok je za vožnju automobilom od grada Hvara do Jelse potrebno pola sata vožnje autom. Upravo te dionice prikazuje slikar John Miličić kroz četiri impozantna sekvencionirana rada, kao sažeti prikaz potrošenog vremena, iskustvenog učenja i poetičnog promišljanja okoline.Od četiri cjeline u koje se mogu podijeliti radovi, svaki se sastoji od više manjih kadrova pejzaža pretežito nastalih u tehnici enkaustike na medijapanu. Njihova se količina povećava s duljinom prijeđenog puta, pa tako radovi koji se odnose na dulje relacije broje i preko šest stotina pločica. Iznimku predstavlja najmanja cjelina kroz koju se s približavanjem finalnom odredištu proporcionalno povećavaju formati/kadrovi. Repeticija u putovanjima očituje se i u dimenzijama te kompulzivnom slaganju pločica u veću kompoziciju, time oslikavajući proces nesvjesnog učenja koje je duboko i automatski usađeno kroz prolaznost vremena. Autor vizurama preslikanim iz osobne memorije prikazuje put kao vizualizaciju procesa usvajanja znanja memoriziranih kroz učestalo ponavljanje. U tom procesu učenje ne predstavlja samo stjecanje postojećih znanja, nego razvoj stvaralačke ličnosti i formiranje trajnih promjena u pojedincu koje nastaju kao posljedica življenog iskustva kroz aktivno promišljanje i (su)djelovanje. Isječci momenata nose svoju strukturu kroz linearni prikaz poput razvučene filmske vrpce, uz poneke asocijacije na Kiarostamijeve egzistencijalne kadrove. Kao da se kroz uvećanu rolu filma provlači fiktivna priča vođena kretanjem, uz tendenciju prikaza određene metafizičke ili egzistencijalne sklonosti, u kojima se provlače teme pobune, bijega, otkrića i transformacije. Radovi ujedno mogu aludirati na mozaičke prikaze, kodove ili etnološke uzorke, a mogu pobuditi i neka davna sjećanja na obiteljsko putovanje – potencijalne asocijacije su mnogostruke.Opažanja pejzaža bilježe se uz specifičan ritam i redoslijed scena svakog trenutka poput svojevrsne vježbe za osvještavanje monotonih, uobičajenih ruta i dnevnih rutinskih radnji. Upravo se takve kognitivne vještine primjenjive u svakodnevnom životu mogu smatrati vrstom meditacije kroz usredotočenu svjesnost kojom se automatizirane navike mijenjaju u ritualne, smislene prakse. Prolaznost i memorija su pritom ključni koncepti u radu kroz koji se autor bavi bezvremenskim i prodire u niti od kojih se sastoji ovodimenzionalno postojanje. (predgvor, Sara Mikelić)BIOGRAFIJA John Miličić (Split, 1992.) diplomirao je slikarstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu u klasi prof. Zlatana Vrkljana 2018. godine. Izlagao je na samostalnim izložbama: Potemkinovi gosti u Gradskoj galeriji Hvar (2021.), Daske u Galeriji Događanja (2019.), Otok u Galeriji Zlati Ajngel u Varaždinu (2018.), Pejzaž u Galeriji Matice hrvatske (2017.), Deca Micra u Galeriji Buljat (2017.). Od skupnih izložbi valja izdvojiti 6. i 7. Bijenale slikarstva, HDLU (2021. i 2023.). Živi i radi na Hvaru.
Saznaj više
<p>F. Ozon: ZLOČIN JE MOJ – projekcija filma, Kino Forum, 22., 23., 24. i 29. ožujka, 20 sati</p>

F. Ozon: ZLOČIN JE MOJ – projekcija filma, Kino Forum, 22., 23., 24. i 29. ožujka, 20 sati

 Kino Forum/ 22., 23., 24.. i 29. 3. / 20 sati/ cijena ulaznice je 3 eura, mogu se kupiti na https://www.ulaznice.hr/web/regular/18333798 i na blagajni kina sat vremena prije početka projekcije.Žanr: Krimi komedijaRežija:François OzonScenarij:François Ozon, Philippe Piazzo, Georges BerrUloge:Nadia Tereszkiewicz, Rebecca Marder, Isabelle HuppertFotografija:Manuel DacosseMontaža:Laure Gardette Krimi-komedija Zločin je moj Françoisa Ozona elegantna je i duhovita priča o ambiciji i padu. U Parizu tijekom tridesetih godina prošlog stoljeća, mlada i siromašna glumica Madeleine bez ikakvog talenta biva optužena za ubojstvo slavnog producenta. Uz pomoć svoje najbolje prijateljice Pauline, mlade nezaposlene odvjetnice, Madeleine je oslobođena krivnje zbog toga što se smatra da je zločin počinila u samoobrani. Uskoro započinje njezin novi život, ovaj put slavan i uspješan, sve dok prava istina ne izađe na vidjelo…
Saznaj više
<p>SVEN KLOBUČAR: Dobrodošao među poražene – izložba, Galerija SC, 1. – 16. 3. 2024.</p>

SVEN KLOBUČAR: Dobrodošao među poražene – izložba, Galerija SC, 1. – 16. 3. 2024.

SVEN KLOBUČAR – Dobrodošao među poraženeGalerija SC, 1. – 16. 3. 2024.otvorenje izložbe u petak, 1. ožujka 2024. godine u 19 satiizložba je otvorena do 16. 3. 2024.radnim danom od 12 do 20 sati,subotom od 10 do 13 satiSven Klobučar, rođen osamdesetih, autentična je umjetnička pojava u svojoj generaciji, ne samo na lokalnoj sceni nego i drugdje. Suvremeni umjetnici koji ne robuju trendovima što ih diktiraju kulturne politika neoliberalnog društva, odnosno umjetnici koji nisu sljedbenici različitih „izama” i neoavangardnih pravaca, mogu se nabrojiti na prste. U umjetničkom svijetu današnjice u kojemu je sociopolitički angažman važna predispozicija za razvoj karijere umjetnika, Klobučar se usuđuje stvoriti vlastit svijet koji nadahnuće pronalazi u žanru horora, fantastike, odnosno nasljeđa gotskog romana. Narativ strukturira na dvjema razinama – preko crteža (ili fotomontaže), koji razvija u smjeru groteske, i teksta, koji nerijetko prati crtež i koji nije samo njegov integralni dio nego ga umjetnik ispisuje zasebno na zid galerije. Sadržaj pak gradi kroz dijapazon različitih likova, što imenovanih i karakterno razvijenih, što sporednih i bezimenih, koji se nalaze u različitim prostorima omiljenih u žanru horora kao što je šuma, bolnica ili groblje, a unutar njih pojavljuju se i ponavljaju određeni simboli, kao lijes u aktualnoj izložbi. Ipak, na ovoj izložbi nije naglasak na likovima već poznatima publici, poput žive grobljanske cvjećarice Magde i mrtvoga poljskog vojnika Vojčeka, zlog doktora Klea Schuberta ili grobara Wolfganga Gringa, iako je sigurno da ćemo ih negdje u aleji likova susresti. Ne, ovdje autor ponovno, po postupku kojim se već koristio u nekim prethodnim izložbama, dekonstruira narativ. Postupak dekonstrukcije i rekonstrukcije narativa sastoji se u tome da Klobučar izlaže već izlagane radove, od kojih je nekoliko bilo na izložbi Jagorova šuma (Salon Galić, Split, 2022.), te im kroz vrijeme, u svjetlu nove izložbe, namjenjuje posve drugi narativ koji će ispisati na zidu. Riječ je o eksperimentalnom postupku koji zapravo pokazuje da Klobučarovi crteži i priče nastaju odvojeno, i da njegovo stvaralaštvo ne pronalazi izravan uzor u stripu. Finalni narativ koji će posjetitelj iščitavati nastaje i slučajno jer ni autor ne zna kakvu će priču uobličiti prije no što je vizualizira kroz izložbeni postav. Stoga se ne čudimo kad saznamo da je on kipar po struci, a prostor ima važnu ulogu u njegovu radu. Još manje začuđuje, jer to je očekivan iskorak za pripovjedača poput Klobučara, da trenutačno završava eksperimentalni film o istoj spomenutoj Jagorovoj šumi. Kroz stvaralaštvo koje funkcionira poput neke vrste serijala u nastavku, šuma postaje srž Klobučarove multimedije – ona je istodobno set za film, inspiracija za više različitih izložbi o Jagorovoj šumi, a naposljetku postaje platforma za novi narativ u kojemu onaj o imenovanoj šumi postaje sekundaran – riječ je o imaginarnom proživljavanju eutanazije. Za autora koji se opsesivno bavi temom tanatosa razmišljanje o eutanaziji prirodno se nameće kao samo još jedno polje istraživanja nedokučive nam smrti. Klobučar je napisao priču o eutanaziji koja se ne bavi samo eutanazijom nego i propitkivanjem smrtne kazne. Lik je, paradoksalno, „osuđen na eutanaziju” jer nije sam izabrao smrt niti zna zbog čega mora umrijeti, što je kafkijanski, odnosno nabokovski moment. Antiutopijski roman Vladimira Nabokova Poziv na smaknuće (1934.) događa se u zatvoru izmišljene države i prati posljednjih dvadeset dana Cincinnatusa C. koji ne zna kad će biti smaknut, a osuđen je za „gnostičku pokvarenost”, besmislenu frazu koja se, čini se, odnosi na njegovu neprilagođenost apsurdnoj birokraciji koja nadjačava individualnost. Na kraju romana, nakon što mu je odrubljena glava, on ustaje i slobodno silazi s odra, kako bi njegov duh sad nastavio postojati u maštovitijem i duhovnijem svijetu. Klobučar pak završava priču s rečenicom koja pripada ovoj realnosti, i to je možda taj trenutak kad u priču ulaze crtež i šuma. Tek ondje, unutar tušem precizno izvedene crtačke fantazije, ne samo promatrač nego i autor sam dobivaju ključ za vrata posmrtnog života. U šumi, kao simbolu nedokučivog, mračnog mjesta u kojem se u bajkama događa transformacija likova, možda i lik iz priče o eutanaziji doživljava vlastitu transformaciju, sazrijevajući i otkrivajući sama sebe.Izvire li odatle i naslov izložbe Dobrodošao među poražene? Naravno, Klobučara ni ovaj put nije zaobišao humor. (predgovor, Neva Lukić)                                BIOGRAFIJABiografija / Biography Sven Klobučar rođen je 13.7. 1981. godine u Zagrebu. Maturirao je 1999. u Školi primijenjene umjetnosti u Zagrebu. Diplomirao je kiparstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu 2007. godine (klasa prof. Slavomira Drinkovića). Dominantan medij kojim se bavi je crtež, a najviše ga okupira tema smrti koju interpretira služeći se, između ostalog, referencama na popularnu kulturu – stripove i horror filmove. Živi i radi u Dubrovniku i Zagrebu.Sven Klobučar was born in July 13th in Zagreb. He graduated in 1999 from the School of Applied Arts and Design in Zagreb. In 2007, he graduated in sculpture from the Academy of Fine Arts in Zagreb (class of professor Slavomir Drinković). His primary medium is drawing; he is most interested in the subject of death, which he interprets by using, among other things, references to pop culture – comic books and horror films. He lives and works in Dubrovnik and Zagreb.Samostalne izložbe / Solo exhibitions2024.  Živio tamničar!, Atelieri Žitnjak, Zagreb2023  Suživot są životom, Galerija Otok, Art radionica Lazareti, Dubrovnik2022.  Jagorova šuma, Salon Galić, Split2020.  3 ujutro, Muzej suvremene umjetnosti, Zagreb2019.  Razgovor s duhom, Galerija VN, Zagreb2018.  Prozor, nadgrobni spomenik, Wolfgang Gring, duh, Galerija Greta, Zagreb2018. Wolfgang Gring, Galerija Greta, Zagreb2017. Svenova noćna mora, Galerija Flora, Dubrovnik2017. Jedan protiv užasa, Studio for contemporary art, Dubrovnik2017. Bez naziva (są Sinišom Labrovićem), Galerija Greta, Zagreb2017. Eto…, Galerija Otok, Art radionica Lazereti, Dubrovnik2014. Petak trinaesti, MIKROgalerija, AKC Medika2013.  Razglednice iz ludnice, Galerija Greta, Zagreb2011.  Joj! Daj sad meni malo mikrofon!, Galerija SC, Zagreb2010. Niskobudžetni horor, Galerija AŽ, Zagreb2009.  Moj svijet, Kulturni centar, Klanjec2008. Dan otvorenog ateliera, Schwandorf, Njemačka2005.  Mozak s jajima (zajedno s Dankom Friščićem i Denisom Kraškovićem), Galerija Drugi               otok, Zagreb1999.  Homage to Bela Lugosi, Dvorac Jakovlje, Jakovlje, Hrvatsko zagorjeSkupne izložbe / Group exhibitions 2023. Slaven Tolj i prijatelji, Sarajevo2022.  For I have know them all already, known them all, Galerija Flora, Dubrovnik2020.  Art/Rat/Tranzicija, Muzej moderne i suvremene umjetnosti, Rijeka2019.  Kolekcija za budućnost / Akvizicije 2009. – 2019., Muzej suvremene umjetnosti Zagreb2019.  12. T-HT nagrada, Muzej suvremene umjetnosti Zagreb2018.  Užasi zavičaja, Sponza (Art radionica Lazareti, Dubrovačke ljetne igre), Dubrovnik2017. Žeravica 4, Galerie MARIANSKA, Češke Budejovice2016. Svatko stoji u svjetlu drugoga, Galerija Galženica, Zagreb2015. 8. T-HT nagrada, Muzej suvremene umjetnosti Zagreb2014. Kriza II / Apatija, Galerija Klovićevi dvori, Zagreb2013. Kriza II / Apatija, tematska bijenalna izložba 2013., HDLU Istre i MSUI / MACI,        Pula 2011. Galerija Jogurt, AK Medika, Zagreb2011. Dom HDLU, Galerija Prsten, Zagreb, 2011.2008. Izložba 102, Mala plastika i medaljarstvo, Galerija ULUPUH, Zagreb2007. Pasionska baština, Galerija Kristofor Stanković, Zagreb2006. Pasionska baština, Galerija Kristofor Stanković, Zagreb2006. 28. salon mladih, Dom HDLU-a, Zagreb2005. Pasionska baština, Galerija Kristofor Stanković, Zagreb2003. Mala špijunka, Dom HDLU-a, ZagrebUmjetničke knjige / Artist’s books2022. Škrto i nepovezano, baš mrtvački, Art radionica Lazareti, Dubrovnik2023 1000 kapljica u jednom gutljaju, Petikat, Zagreb (zajedno s Borisom Greinerom)Javne skulpture / Sculptures in public space2006.  Osa / Wasp, Bjelovar2006.  Meduza / Medusa, Hvar2005.  Peraje / Fins, Bjelovar2005.  Zubi / Teeth, Jelsa, Hvar                   Nagrade / Awards2019.  3. nagrada na 12. izložbi T-HT nagrade za suvremenu umjetnost, MSU Zagreb /        Third award at the T-HT award for Contemporary Art, MSU Zagreb  2008.  Dobitnik stipendije za jednomjesečni boravak u Regensburgu            u sklopu projekta Donumenta / Fellowship recipient for a one-month stay in          Regensburg as part of the project Donumenta                 2006.  Rektorova nagrada za projekt kiparske radionice Jelsa – Punta 2005, otok         Hvar / Rector’s Award for the Jelsa-Punta 2005, sculpture workschop project, island         Hvar
Saznaj više
<p>V. Hribar: HIROMI</p>

V. Hribar: HIROMI

HIROMIdrama u tri preludijaVečer je, jesen,Mislim jedinoNa svoje roditelje(Taniguchi-Yosa Buson)Uronjena u post-obiteljsku atmosferu, predstava Hiromi odvodi nas u austrougarske ruševine jednog kućanstva za kojeg su preko noći počela vrijediti neka druga pravila. Kauč, stol i televizor najednom su zamijenile sofisticirane simetrije i bolnička sterilnost. Kako u tu simetriju uklopiti savršeno nesimetrični obiteljski trojac – sina Stefana, oca Joška i Djeda? Lice po kojem drama nosi ime je Hiromi, japanska klaviristica koja je nedavno stupila u ekonomsko-ljubavni savez s Joškom, ponudivši mu još jedan u nizu životnih početaka. Kroz rezignirane samoanalize, seciranje i intelektualiziranje svakodnevice do najmanjih potankosti, likovima uporno izmiče sadašnjost koju su u novom zen obiteljskom hramu odlučili osvojiti. Iako će se jezične mreže o koje zapinju u pokušaju razumijevanja činiti sve gušće i beznadnije, riječima D. T. Suzukija; “Ma koliko bile guste mreže, samim time što su mreže neke će stvari iz njih ispasti i te se stvari, prema tome, ni na koji način ne mogu izmjeriti.” U duhu japanskog Noh teatra gdje duhovi umrlih na pozornicu često silaze bez poziva, sjećanja se u tri navrata (ili tri preludija) nepozvana javljaju članovima ove obitelji, izranjajući iz njihovog jezika, suprotstavljajući se nametnutoj sadašnjosti i dozvoljavajući protagonistima potragu za teško vidljivim, dubokim i zamagljenim obrisima neizgovorenih rečenica.Redatelj i autor teksta: Vid HribarDramaturginja: Nina BajsićIgraju:Rea BušićMatija ČigirSilvio MumelašVedran ŽivolićSkladatelj: Vid HribarScenski pokret: Filipa BavčevićOblikovatelj svjetla: Luka MatićKostimografkinja i autorica vizualnog identiteta: Mara BajsićScenografija: Luka Matić i Mara BajsićProducentica: Katarina Krešić
Saznaj više
<p>D. Krešić/ F. Rutić: GARD – gostuje u GK Zorin dom</p>

D. Krešić/ F. Rutić: GARD – gostuje u GK Zorin dom

Autori teksta: Filip Rutić i Dražen KrešićRežija: Dražen KrešićDramaturg: Filip RutićIgraju: Lana Ujević, Nikola Nedić, Bernard Tomić, Ivan Jurković, Lana Meniga, Luka Stilinović, Kristijan Ugrina (na videoprojekciji)Scenografija: Matej KniewaldKostimografija: Aleksandra Ana BukovićAsistentica scenografije i kostimografije: Ema TomašekDizajn svjetla: Martin ŠatovićSuradnik za scenski pokret: Damir KlemenićAutor plakata: Bojan CrnićAutor glazbe: Antun AleksaAutor trailera: Patrik IvačićTon? Ide! Kamera? Ide! Klapa u kadar…U prostoru koji elemente filmskog i kazališnog suprotstavlja jedne drugima, isprepliće ih i pomiče im granice, istinu poistovjećuje s fikcijom i još mnogo toga dobroga, zapravo se odvija jedna vrlo jednostavna priča. Priča kakve se ni najbolji žanrovski boksački film iz sredine sedamdesetih ne bi posramio. Jedan dio te priče odvija se pred kamerama prema unaprijed određenim pravilima, dok se ono što je teže postaviti u okvire događa između tejkova i u puš-pauzama. Tada se postavljaju bitna pitanja kao što su: zašto Hrvati više vole Srbe na ekranu i što uopće bik radi u kadru? Ako tempo snimanja to dozvoli, otvaraju se i teme poput potrebe za samoispunjenjem kroz ostavljanje nasljeđa i ranjivosti u svijetu koji iskrenost ne drži na cijeni. Ono što uz svu rigidnost svojih termina i rokova filmski svijet trpi ponovni su pokušaji i naknadne korekcije. Stvarni život i kazalište u tom smislu ne opraštaju mnogo. U oprečnosti koja nastaje spajanjem ta dva medija zapravo leži misao vodilja iza tvrdoglavog i opetovanog iskušavanja metode pokušaja i pogreške: jedino što sada možemo napraviti je bilo što. Akcija! (dramaturg, Filip Rutić)Prvi korak je utvrditi jeste li ljevak ili dešnjak. Ovisno o tome, manje dominantnom nogom iskorači se u normalan iskorak te se kompletno tijelo zarotira za otprilike 45 stupnjeva. Ovim postupkom smanjili ste površinu tijela kojom ste suočeni s protivnikom i automatski postali manja meta. Zatim je potrebno blago saviti koljena i prebaciti težinu tijela na prednji dio stopala (prste). Iz ove pozicije preporučeno je naizmjenično mijenjati težište tijela s jedne noge na drugu i kretati se. Rezultat je ples čija je svrha povećati mobilnost te se dovesti u veću spremnost pri eskivaži raznih vrsta napada koji prema vama mogu biti upućeni. Zadati precizan i razoran udarac daleko je teže u pokretnu metu koja naglo mijenja smjer i udaljenost. Rame na manje dominantnoj ruci potrebno je podignuti dovoljno visoko te ga maksimalno približiti bradi. Dlan, odnosno šaku, na istoj ruci podiže se ispred lica u visini očiju. Potrebno je voditi računa da vidno polje pri tome nije kompromitirano, jer je isto od iznimne važnosti za kontrolu prostora, analizu protivnika i provedbu plana obrane ili napada. Rame na suprotnoj ruci zateže se unazad, a dlan (šaka) na istoj ruci podiže se u visinu sljepoočnice. Ovakvim pozicioniranjem tijela dominantna strana borca (noga i šaka) postavljena je za postizanje jače poluge, a time i snažnijeg momenta, pri upućivanju udaraca. Manje dominantna strana pri tome je primarno stavljena u funkciju zaštite vitalnih dijelova tijela (glava i gornji dio trupa), ali i za upućivanje kraćih, manje štetnih i preciznijih udaraca prema protivniku iz kojih se brže i lakše vraća u osnovni gard. Gard se ni u jednom trenutku borbe ne smije spustiti! ( redatelj, Dražen Krešić)
Saznaj više
<p>O. Frljić: MRZIM ISTINU!</p>

O. Frljić: MRZIM ISTINU!

Režija i koncept: Oliver FrljićIgraju: Ivana Roščić, Rakan Rushaidat, Filip Križan i Iva ViskovićU rujnu 2019. obilježena je 200. svečana izvedbe kultne predstave Mrzim istinu! autora i redatelja Olivera Frljića. Od premijere, u svibnju 2011. godine Mrzim istinu! obišla je sve relevantne domaće i strane festivale i osvojila mnoga priznanja te je time postala jedna od najnagrađivanijih kazališnih predstava u povijesti hrvatskog kazališta.Sjajna glumačka postava u sastavu Filip Križan, Rakan Rushaidat, Ivana Roščić i Iva Visković nije se mijenjala od premijerne izvedbe te je time dobila na preciznoj uigranosti i izuzetno dojmljivoj suigri. Tijekom godina, također, ne gubi na umjetničkoj snazi i aktualnosti.24. travnja 1992. Oliver Frljić u svojoj šesnaestoj godini napušta roditeljski dom. Ono što u tom trenutku izgleda kao kratkotrajno razdvajanje od obitelji, postat će trajno stanje. Slijede: godine izbjeglištva, prvi studij, drugi studij, zasnivanje vlastite obitelji, treći studij, početak profesionalne kazališne karijere, postupna afirmacija, raspad obitelji, ova predstava. Ova predstava vraća nas u vrijeme prije 24. travnja 1992. Umjesto patetičnog prepričavanja jedne obiteljske povijesti, predstava Mrzim istinu! daje nam uvid te rastvara unutarnje kompleksne odnose unutar autorove obitelji. Svoj dramaturški temelj gradi na tenziji između različitih obiteljskih dokumenata i autorovih svjedočanstava, te fikcionalnog statusa koji ovi dokumenti i svjedočanstva dobivaju u prostoru kazališne reprezentacije.
Saznaj više
<p>V. Lež, D. i K. Krešić: UBU OVO ONO</p>

V. Lež, D. i K. Krešić: UBU OVO ONO

Putujuća kazališna trupa OvoOno zavidnih glumačkih i glazbenih vještina pokušat će odigrati apsurdni dramski tekst „Kralj Ubu“ autora Alfreda Jarryja. Zbog prepirki i nadmetanja unutar trupe, ovaj put možda nećete saznati kako se iz okova Tate Ubuja oslobodio Satnik Sprdnjak, ali zato možete svjedočiti njihovom veličanstvenom neuspjehu.Putujuća trupa OvoOno skupina je profesionalaca koja hoda po sajmovima i igra predstave za groš, kunu, euro, sir, naramak drva ili što se već nađe. Šarolika lepeza karaktera predvođena je umjetničkim direktorom Sforzzandom, a u stopu ga prate prvakinja i diva Maruša, pakleni tandem Sven i Enzo (dežurni ljubavnici, vojnici i slično), siromašna vježbenica Marija (kojapo potrebi može biti i scenografija) te najnovija akvizicija trupe, Gordan. U Gordana se polažu velike nade, a zavidnog talenta i ambicije je itekako svjestan. I ne boji ih se pokazati.Ove sezone trupa se pozabavila kanonskim proto-avangardnim tekstom Kralj Ubu. Pseudo povijesna parodija ismijava društvo, njegovo uređenje i autoritete. Pogotovo autoritete. Pogotovo autoritete s velikom ambicijom. I ne boje se to pokazati. U sumanutom nastojanju da odigra ovu komediju, trupa OvoOno upada u kovitlac neplaniranih situacija koji ih torpedira u svim smjerovima odjednom. Što je ta trupa uopće i zna li išta o kazalištu ili nas samo pravi budalama? Ili baš želi da to mislimo? Što su sve spremni napraviti za malo aplauza vidi se u frankenštajnu od komada Ubu Ovo Ono!IGRAJU:Domagoj IvankovićIgor JurinićMaruška ArasLuka KnezTea HarčevićGoran Vučko / Ivan Simon AUTORSKI TIM:Redatelj: Dražen KrešićAutor dramskog predloška: Vid LežDramaturginja i producentica: Katarina KrešićAutori glazbe: Antun Aleksa, Vid Lež i Katarina KrešićKoreografkinja: Melisa BeqajScenograf: Martin ŠatovićKostimograf: Josip ĐerekOblikovatelj tona: Dino BrazzoduroAsistentica produkcije: Margareta IvošDizajner vizuala: Ivan StanišićFotografi: Mia Cvitković, Urh Pirc, Luka Dubroja i Martin ŠatovićKoprodukcija: Trupa OvoOno, RadioTeatar, Akademija dramske umjetnosti i Teatar &TDPredstava je nastala kao diplomski ispit Katarine Krešić na studiju produkcije scenskih i izvedbenih umjetnosti na Akademiji dramske umjetnosti pod mentorstvom red. prof. art. Snježane Banović. Predstavu su podržali: Turistička zajednica Grada Zagreba, Studentski centar Sveučilišta u Zagrebu i Zaklada „Kultura nova“. CJENIK USLUGA TRUPE OVOONO:Usluga CijenaKomedija s glazbenim dvotočkama………………. 52 ništavleraFrančezarija na balkonu…………………………… -6 ništavleraDernjava po rođendanima…………………………. 1 piva po decibeluSrednji servis………………………………………. srednje skupoEko predstava s recikliranim forama………………. duplo višeVege predstava bez safta…………………………… 0,5 l juhe od rajčiceŠtrihanje povijesti bolesti…………………………. 1 uvrijeđena gospođaEmajliranje šmira………………………………….. sjeme magičnog grahaZmiulja……………………………………………….. koliko treba
Saznaj više
<p>L. Barić / S. Milardović: VISIBABA</p>

L. Barić / S. Milardović: VISIBABA

Režija: Sanja MilardovićTekst: Lana Barić, Sanja Milardović, Nikolina RafajIzvodi: Lana BarićDramaturgija: Nikolina RafajScenografija: Andrea LipejOblikovateljica svjetla: Dina MarijanovićOblikovatelj zvuka: Miroslav PiškulićGlazba: Matej MerlićVideo: Tin Ostrošić-kamera, David Gašo-montažaGlasovi: Duško Ćurlić, Nikša Butijer, Bernard Tomić, Sanja MilardovićVisibaba je usamljena žena u četrdesetima koja u trenutku čekanja pregleda kod doktora, bojeći se najgoreg ishoda, na osebujan i komičan način prolazi kroz razne situacije koje su ju u životu obilježile i koje ona povezuje s potencijalnom bolešću svojeg tijela. Neobično dijete, povučeno, uvijek s knjigom, nikad s drugom djecom, Visibabu je svijet oko nje uvijek malo plašio i nikad prihvaćao. S vremenom je i ona sama shvatila da je za nju najbolje da se sakrije i pričeka da ovaj život prođe. Sada, u trenutku kada misli da se stvarno bliži njen kraj, u njoj se javlja nešto novo.U svijetu s rastućim brojem usamljenih i neprihvaćenih pojedinaca, tu gdje sve napreduje osim ljudske suštine koja je uvijek povezanost s drugim bićem i osjećaj prihvaćenosti, sve više ljudi u sebi nosi malu Visibabu koja bi da može, živjela neki skroz drugi život. Dopuštenje za takav život nikad neće dobiti, mora si ga dati sama i sjetiti se da je ona u svojoj suštini – jedna vjesnica proljeća.“Znaš li šta je najljepše u životu? Želja, prijatelju.”Meša SelimovićVisibaba želi živjeti.
Saznaj više
<p>V. Lež, D. i K. Krešić: UBU OVO ONO – gostuje na 17. Gumbekovim danima</p>

V. Lež, D. i K. Krešić: UBU OVO ONO – gostuje na 17. Gumbekovim danima

Putujuća kazališna trupa OvoOno zavidnih glumačkih i glazbenih vještina pokušat će odigrati apsurdni dramski tekst „Kralj Ubu“ autora Alfreda Jarryja. Zbog prepirki i nadmetanja unutar trupe, ovaj put možda nećete saznati kako se iz okova Tate Ubuja oslobodio Satnik Sprdnjak, ali zato možete svjedočiti njihovom veličanstvenom neuspjehu.Putujuća trupa OvoOno skupina je profesionalaca koja hoda po sajmovima i igra predstave za groš, kunu, euro, sir, naramak drva ili što se već nađe. Šarolika lepeza karaktera predvođena je umjetničkim direktorom Sforzzandom, a u stopu ga prate prvakinja i diva Maruša, pakleni tandem Sven i Enzo (dežurni ljubavnici, vojnici i slično), siromašna vježbenica Marija (kojapo potrebi može biti i scenografija) te najnovija akvizicija trupe, Gordan. U Gordana se polažu velike nade, a zavidnog talenta i ambicije je itekako svjestan. I ne boji ih se pokazati.Ove sezone trupa se pozabavila kanonskim proto-avangardnim tekstom Kralj Ubu. Pseudo povijesna parodija ismijava društvo, njegovo uređenje i autoritete. Pogotovo autoritete. Pogotovo autoritete s velikom ambicijom. I ne boje se to pokazati. U sumanutom nastojanju da odigra ovu komediju, trupa OvoOno upada u kovitlac neplaniranih situacija koji ih torpedira u svim smjerovima odjednom. Što je ta trupa uopće i zna li išta o kazalištu ili nas samo pravi budalama? Ili baš želi da to mislimo? Što su sve spremni napraviti za malo aplauza vidi se u frankenštajnu od komada Ubu Ovo Ono!IGRAJU:Domagoj IvankovićIgor JurinićMaruška ArasLuka KnezTea HarčevićGoran Vučko / Ivan Simon AUTORSKI TIM:Redatelj: Dražen KrešićAutor dramskog predloška: Vid LežDramaturginja i producentica: Katarina KrešićAutori glazbe: Antun Aleksa, Vid Lež i Katarina KrešićKoreografkinja: Melisa BeqajScenograf: Martin ŠatovićKostimograf: Josip ĐerekOblikovatelj tona: Dino BrazzoduroAsistentica produkcije: Margareta IvošDizajner vizuala: Ivan StanišićFotografi: Mia Cvitković, Urh Pirc, Luka Dubroja i Martin ŠatovićKoprodukcija: Trupa OvoOno, RadioTeatar, Akademija dramske umjetnosti i Teatar &TDPredstava je nastala kao diplomski ispit Katarine Krešić na studiju produkcije scenskih i izvedbenih umjetnosti na Akademiji dramske umjetnosti pod mentorstvom red. prof. art. Snježane Banović. Predstavu su podržali: Turistička zajednica Grada Zagreba, Studentski centar Sveučilišta u Zagrebu i Zaklada „Kultura nova“. CJENIK USLUGA TRUPE OVOONO:Usluga CijenaKomedija s glazbenim dvotočkama………………. 52 ništavleraFrančezarija na balkonu…………………………… -6 ništavleraDernjava po rođendanima…………………………. 1 piva po decibeluSrednji servis………………………………………. srednje skupoEko predstava s recikliranim forama………………. duplo višeVege predstava bez safta…………………………… 0,5 l juhe od rajčiceŠtrihanje povijesti bolesti…………………………. 1 uvrijeđena gospođaEmajliranje šmira………………………………….. sjeme magičnog grahaZmiulja……………………………………………….. koliko treba
Saznaj više
Na 17. Gumbekovim danima &#8220;Visibaba&#8221; je proglašena najboljom predstavom, a &#8220;Ubu Ovo Ono&#8221; primila je posebno priznanje! Čestitke!

Na 17. Gumbekovim danima “Visibaba” je proglašena najboljom predstavom, a “Ubu Ovo Ono” primila je posebno priznanje! Čestitke!

“Visibaba” sjajnog trija u sastavu: Lana Barić, Sanja Milardović i Nikolina Rafaj, proglašena je najboljom predstavom 17. Gumbekovih dana, a posebno priznanje osvojila je predstava “Ubu Ovo Ono” Vida Ježa, Dražena Krešića i Katarine Krešić u koprodukciji Trupa OvoOno, RadioTeatar, Akademija dramske umjetnosti i Teatar &TD.Hvala žiriju, čestitke ekipama predstava i svim koproducentima!
26.03.2024
Upišite radionicu jazz dance-a, startamo 3. travnja!

Upišite radionicu jazz dance-a, startamo 3. travnja!

Dragi svi,još uvijek traju upisi u plesnu radionicu jazz dance-a koja će se održavati u Društvenoj dvorani, za studente i sve zainteresirane! Radionica počinje 3. travnja, a održavat će se srijedom i petkom, od 20:00 do 21:30 u Društvenoj dvorani, Jarunska 2. Kotizacija je 38 eura, a prijaviti se možete na dina.simpraga@sczg.hr ili edu.program@sczg.hr.Jazz dance […]
15.03.2024
Rezultati natječaja GALERIJA SC 2024.

Rezultati natječaja GALERIJA SC 2024.

Godišnji program _ Galerija SC 2024. 1.     Rad, tekst, kontekst 4Grupna izložba studenata Odsjeka za slikarstvo Umjetničke akademije u Splitu te studenata s Odsjeka za povijest umjetnosti Filozofskog fakulteta u Splitu 2.     Matrice: ApsurdIzložba radova nastalih u okviru edukacijskog umjetničko-istraživačkog projekta Matrice: Apsurd 3.     Hommage Galeti 4.     Damir Čučić5.     Sandro Đukić6.     Igor Juran7.     Sven Klobučar8.     Vladimir Novak9.     Iva Peručić i Dora Fodor 10. Ana Ratković Sobota  Oni Dolaze 1.     “JESTE LI VI […]

18.07.2023
Predstava Teatra &amp;TD, &#8220;Mala zabava&#8221;, osvojila čak tri nagrade na 30. Festivalu glumca

Predstava Teatra &TD, “Mala zabava”, osvojila čak tri nagrade na 30. Festivalu glumca


Dragi svi, predstava “Mala zabava” autora Vanje Jovanovića i Petre Pleše na 30. Festivalu glumca osvojila je čak tri nagrade: nagradu “VANJA DRACH” za najbolju predstavu u cjelini, nagradu „IVO FICI“ za najbolje glumačko ostvarenje mladog glumca do 28 godina kući će ponijeti LUKA KNEZ, a nagrada “FABIJAN ŠOVAGOVIĆ” za najboljeg glumca pripala je IVANU SIMONU. Dragi ljudi, čestitke svima od srca, čestitke cijelom autorskom […]
21.05.2023
Radionica jazz dance-a na Savi! Upisi u tijeku!

Radionica jazz dance-a na Savi! Upisi u tijeku!

Dragi svi,započeli su upisi u plesnu radionicu jazz dance-a koja će se održavati u dvorani Kina Forum, za studente i sve zainteresirane! Radionica počinje 15. ožujka, a održavat će se srijedom i petkom, od 20:00 do 21:30 u Kinu Forum, Jarunska 2. Kotizacija se 38 eura, a prijaviti se možete na dina.simpraga@sczg.hr ili edu.program@sczg.hr.Jazz dance […]

29.02.2024
Nagrada hrvatskog glumišta 2023. – Nagrada za izuzetno ostvarenje mladih umjetnika do 28 godina – DRAMA glumcu pripala je Luki Knezu za ulogu Šime u predstavi “Beštije” Teatra &amp;TD. Bravo Luka!!!

Nagrada hrvatskog glumišta 2023. – Nagrada za izuzetno ostvarenje mladih umjetnika do 28 godina – DRAMA glumcu pripala je Luki Knezu za ulogu Šime u predstavi “Beštije” Teatra &TD. Bravo Luka!!!

Ovogodišnji žiri Nagrade hrvatskog glumišta 2023. dodijelio je nagradu za izuzetno ostvarenje mladih umjetnika do 28 godina – DRAMA glumcu Luki Knezu, za ulogu Šime u predstavi “Beštije” Kristine Grubiše i Karle Leko, u produkciji Teatra &TD – Studentskog centra u Zagrebu.Čestitke Luki do neba, također nominiranoj, fantastičnoj Lari Nekić i cijeloj ekipi Beštija.Čestitke svim […]

26.11.2023
Upišite scenaristički radionicu!

Upišite scenaristički radionicu!

Novi ciklus scenarističke radionice kreće s radom u četvrtak, 26.10, a održavat će se jednom tjedno kroz dva mjeseca od 19 do 21 sat u prostoru Točkica, zaključno s 14.12.2023 prostoru Točkica.

29.09.2023
Ulaznice.hr logo

Ulaznice za predstave Teatra &TD, koncerte i određene filmske projekcije u SC-u, osim na našim blagajnama možete kupiti i putem online platforme za prodaju ulaznica Ulaznice.hr te na njihovim prodajnim mjestima.

TEATAR &amp;TD
TEATAR &TD

Teatar &TD hrvatska je kazališna kuća iz Zagreba. Ima multifunkcionalan programski prostor otvoren za kazališna, koncertna, festivalska, izložbena te različita interdisciplinarna događanja i eksperimentiranja.

SAZNAJ VIŠE
GALERIJA SC
GALERIJA SC

Izložbeni prostor u Savskoj 25. Podržava mlade autore/ice koji žele unutar svojih prijedloga iskoristiti interdisciplinarne mogućnosti prostora.

SAZNAJ VIŠE
SKUC – PAUK / KINO FORUM
SKUC – PAUK / KINO FORUM

U studentskom domu Stjepan Radić pronaći ćete Kino Forum!

SAZNAJ VIŠE
MM CENTAR
MM CENTAR

MM centar, osnovan sredinom 1970-ih, od svojih se začetaka bavio intermedijalnim i multimedijalnim strujanjima i umjetničkim praksama kao i prezentacijom nekomercijalne filmske umjetnosti, naginjući eksperimentalnom i umjetničkom filmu.

SAZNAJ VIŠE
Tečajevi i radionice
Studentski centar u Zagrebu nudi širok izbor tečajeva i radionica za sve zainteresirane. Bez obzira na vaše iskustvo ili interese, imamo nešto za svakoga. Pridružite nam se i istražite što sve možete naučiti!
Idi na popis
Studentski centar u Zagrebu | 2023 | Izradio Refresh.hr